Bara jag får kuk, då betyder inget att mitt barn far illa
Hur kommer det sig att kvinnor blir tillsammans med män som behandlar deras barn illa.
Och först jämrar sig när dottern polisanmäler och mannen blir hämtad av polis.
Hur kommer det sig att kvinnor blir tillsammans med män som behandlar deras barn illa.
Och först jämrar sig när dottern polisanmäler och mannen blir hämtad av polis.
Ja det har jag med funderat mycket över.
Jag har en ny man, och jag gjorde klart för honom fort som fan, att om det inte funkar med barnen så ryker han. De kommer alltid att komma först för mig.
Jag kan förstå kvinnor utan barn att dom stannar och så men när man har barn... jag vill inte kasta skit på någon för jag har ingen aning om hur denna kvinna är funtad men jag hade då aldrig kunnat låta någon behandla mitt barn så illa som det hände i de fallet! Över min döda kropp...
Det är det inte bara mammor som gör, det finns pappor som gör precis samma sak också.
Ofta kan det nog handla om att mamman är i beroendeställning. Någon som behandlar barn illa är nog inte normalt fungerande i min mening, visst finns det undantag, men jag tror definitivt att dessa män (och kvinnor) har problem.
Låt oss säga att en man är en narcissist eller har dessa drag. För att han ska trivas så måste han gifta sig med en viss sorts kvinna, en kvinna som inte trycker på hans knappar och säger emot hela tiden. Han väljer alltså en kvinna som jämfört med honom kommer att ligga i underläge. Ju längre tid dessa två lever med varandra desto mer medberoende blir kvinnan. Kvinnan lever mer och mer i mannens värld, istället för att leva i allmänhetens värld. Mannan får även kvinnan att tro att hon inte klarar sig själv och att det är en självklarhet att de ska leva tillsammans, oavsett vad. Dessa saker gör att kvinnan inte ser eller väljer att inte se problemen som uppstår.
Kvinnan märker inte hur mer hon sjunker in i mannens värld eftersom allting sker långsamt. Det finns ingen klar gräns, utan hux flux sitter hon fast i mannens nät och t.ex. barn kommer i kläm.
Ett självupplevt exempel: Kvinnan är starkt emot barnmisshandel i alla dess former, precis som den vanliga svensken. Hon mår dåligt av att läsa om barn som kommit i kläm osv. Hennes egna barn får dock utstå att bli inkastade i väggar så att det blir hål i väggen, blir lyfta i håret, puttade. Det är hennes man och barnens pappa som gör detta. Kvinnan kan inte ta in det som ett problem, så hon gör allt för att förminska problemen och glömma dem. Kvinnan är en jättefin och omtänksam människa, men hon ser inte själv hur hon skadas av sin man - hon skadas till den grad att hon inte ser när hennes barn blir misshandlade.