• Här och nu

När ok presentera ny partner för barnen/flytta ihop?

Jag anser att alla får bedöma det själva, men blir mörkrädd då barnet träffar den nye på första dejten, han/hon sover över första månaden, man flyttar ihop efter en månad osv.

• Svar på tråden När ok presentera ny partner för barnen/flytta ihop?
  • Här och nu

18 klick o inget svar. Kom igen nu!

• La Lola

Jag o min make hade varit kompisar i nåt halvår innan vi blev ihop så min dotter hade träffat honom ett flertal gånger innan det sa "klick".
    Sen fick hon bestämma takten. Han sov inte över förrän Alma sa till honom att om han ville sova hos oss så fick han låna hennes säng. O det gjorde han.
    Då hade vi kanske varit ihop i....3-4 mån eller nåt.

Efter 11 mån flyttade vi ihop i en bostadsrätt vi köpt tillsammans.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Mizzz

Säger det klick så gör det. Problem uppstår (tycker jag) om det säger klick många gånger, barn ska inte behöva ha vuxna som frekvent kommer och försvinner ur deras liv.

• Här och nu
    Mizzz skrev 2010-10-17 23:47:34 följande:
    Säger det klick så gör det. Problem uppstår (tycker jag) om det säger klick många gånger, barn ska inte behöva ha vuxna som frekvent kommer och försvinner ur deras liv.
    Precis. Därför kan det väl få gå 2 mån iaf, innan presentation.
  • HaltaLotta

Jaaa.... alla tycker väl olika?! Förstår ärligt talat inte din fråga, om det ens är en fråga?!

När jag träffade min nye så var han med från början, med barnen också... han var en vän till familjen o mina barn kände honom lite redan innan. När vi dejtat 2-3 månader så var vi på semester tillsammans med barnen + min systers familj o barn. Då sov vi ju tillsammans.

Flyttade ihop gjorde vi efter 8 månader. Fick ett gemensamt barn när vi varit tillsammans i snart 2 år. Är nu förlovade efter 2 ½ år.

För snabbt? För vem? För DIG? För mina barn sedan tidigare? Nej. Nej . Och nej. Allt funkar superbra! Och har gjort från början. För mig och mina barn var det perfekt, vi visste från början att det var allvar mellan oss - det är väl det som räknas ändå?

Två döttrar, En son, En sambo - mitt i skogen hittar ni mig! 1vuxen2barn.wordpress.com
  • Här och nu
    HaltaLotta skrev 2010-10-17 23:51:41 följande:
    Jaaa.... alla tycker väl olika?! Förstår ärligt talat inte din fråga, om det ens är en fråga?!

När jag träffade min nye så var han med från början, med barnen också... han var en vän till familjen o mina barn kände honom lite redan innan. När vi dejtat 2-3 månader så var vi på semester tillsammans med barnen + min systers familj o barn. Då sov vi ju tillsammans.

Flyttade ihop gjorde vi efter 8 månader. Fick ett gemensamt barn när vi varit tillsammans i snart 2 år. Är nu förlovade efter 2 ½ år.

För snabbt? För vem? För DIG? För mina barn sedan tidigare? Nej. Nej . Och nej. Allt funkar superbra! Och har gjort från början. För mig och mina barn var det perfekt, vi visste från början att det var allvar mellan oss - det är väl det som räknas ändå?
    Känner man varann sen tidigare är det LITE annorlunda. Men INGEN vet om det är allvar från början.
  • HaltaLotta
    Här och nu skrev 2010-10-17 23:53:49 följande:
    Känner man varann sen tidigare är det LITE annorlunda. Men INGEN vet om det är allvar från början.
    Jo. VI vissteatt vi menade allvar med varandra från början. Sådant kan man veta, sedan vet man aldrig hur framtiden blir..... men det vet man ju inte efter 10 år heller.....
    Två döttrar, En son, En sambo - mitt i skogen hittar ni mig! 1vuxen2barn.wordpress.com
  • Här och nu
    HaltaLotta skrev 2010-10-17 23:57:40 följande:
    Jo. VI vissteatt vi menade allvar med varandra från början. Sådant kan man veta, sedan vet man aldrig hur framtiden blir..... men det vet man ju inte efter 10 år heller.....
    Skitsnack. Men allvar är inte samma sak som att vara säkra.
  • HaltaLotta
    Här och nu skrev 2010-10-17 23:59:51 följande:
    Skitsnack. Men allvar är inte samma sak som att vara säkra.
    Well well. Alla ser på saker o ting på olika sätt. Jag och min sambo var säkra på att vi menade allvar med varandra från början. That´s it. Vi kunde veta det, äve om du tycker det är skitsnack

Jag är dock nyfiken på vad DU tycker är rätt? Vilka gränser är det som gäller? Vilka regler ska man rätta hålla sig till enligt dina mått mätta? Kan det möjligen vara så att ditt ex eller någon annan nära är nyskild och nyss träffat en ny partner och så svider det lite i ditt hjärta just nu.... tycker mig ana ett sting av avund och bitterhet. Eller? Skitsnack va?
  • carbe

Tycker det beror på barnen....ålder, tidigare erfarenheter( har man presenterat 10 olika karlar?), känslighet, hur länge sedan var det man separerade från pappan, mm mm

• idiblon yes

Vi träffades och sov över hos honom första dagen.

Sjukt märkligt och oplanerat, det var inte ens en dejt. Men så blev det.

FL är guld.
  • slemtorsk i din bralla

Vad tycker ni om detta scenario då.. Par A och Par B bor grannar och umgås frekvent sen flera år tillbaka, deras barn är jämnåriga och leker ofta.

Kvinnan i par A och mannen i par B inleder en relation, båda paren skiljer sig och det "nya paret" flyttar omedelbart ihop...........

Är det någon mer än jag som anser att var och en borde bo på varsitt håll en tid för att barnen ska hinna läka.
    Även om familjerna.. särskilt mamman i par A då som har bråttom att flytta ihop med sin nya kärlek anser att barnen tar det hela bra.. Pappan i par A är "dumsnäll" och är bara glad att hans fru sen massor av år, som han älskar av hela sitt hjärta har funnit en man som iaf är snäll och som barnen känner, kvinnan i par B anser att de svikit henne och att de för barnens skull borde vänta.

Paret anser att de vet att detta är rätt för att de aldrig tidigare har kännt så här och väljer redan vigselringar för att kunna gifta sig så fort skiljsmässorna är klara och de letar hus.

• R3becca

Jag tycker det är "rätt" när helst man känner sig redo :)
    Dock kan jag ju hålla med om att det är lite "för tidigt" på första dejten då man oftast inte ens känner varandra eller vet om man kan bo tillsammans och hålla ihop som ett par.
    Jag flyttade in efter ca 2 månader (då hade vi även känt varandra till och från i 4 år och haft ett förhållande tidigare, så jag antar att vi hade lite "förtur".), och innan dess så träffade jag sambons dotter bara ett par gånger, för att hon liksom skulle vara beredd på att något nytt händer :)

• Tygtiiger

Så långsamt som möjligt. Min mamma har presenterat ev pojkvänner när de har kommit på besök, och då har de kanske stannat ett par timmar. Hon ville dessutom se om jag kunde tänka mig att de var en del av vårt liv eftersom hon tyckte att jag var prio ett och hon ville inte leva med en man som jag inte tyckte om. Det tycker jag var fantastiskt av henne.

Min mamma och styvfar flyttade ihop efter flera år. Vi umgicks på dagar och kvällar och vi provbodde ihop i sommarstuga några sommar (finns fler barn än jag i familjen) och det är nog skälet till att vi har haft väldigt få konflikter.

Även om de vuxna känner att allt är rätt och allt är på allvar och för evigt så måste de ju respektera att deras barn inte alls har valt denne nye vuxne och måste få en chans att anpassa sig.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Här och nu

Vad är det som gör att man inte klarar eller kan vänta iaf en månad med att presentera nån ny?

Svar på tråden När ok presentera ny partner för barnen/flytta ihop?