• Min älskade dotter

Tandläkarbesök tidig graviditet???

är i vecka 5, 4+4.ska till tandläkaren idag.hur har ni gjort vad gäller röntgen,bedövning samt fyllning av någon massa i tanden?
    tandsköterskan sa att man får ett blyförkläde vid röntgen,har ni gjort det då eller avstått?
    kliniken sa oxå att det är okej om man har förklädet...

är så kluven...orolig över skrutt ändå och vill inte utsätta h*n i onödan...

• Svar på tråden Tandläkarbesök tidig graviditet???
  • Ladycocos

Jag var och gjorde rätt stora jobb på tänderna under de första månaderna. Pratade mkt med min tandläkare som sa att det inte är några problem! Jag fick ett jätteskynke till skydd vid röntgen.

Jag hade inte velat vänta tills efter förlossningen, för då hade det varit svårt för mig att komma iväg de timmarna som det tog.. Skönt att klara av alla "måsten" innan bebbe kommer, så kan man bara njuta efter förlossningen

• Min älskade dotter

kliniken sa att det inte är någon fara,men är så sjukt nojig...fjärde ivf och äntligen gravid,rädd att skada lillskrutt och få missfall...

risk attt jag måste rotfylla en tand,hur fungerar det med bedövning?

• älskarlivet81
    Min älskade dotter skrev 2010-10-18 11:26:24 följande:
    kliniken sa att det inte är någon fara,men är så sjukt nojig...fjärde ivf och äntligen gravid,rädd att skada lillskrutt och få missfall...

risk attt jag måste rotfylla en tand,hur fungerar det med bedövning?
    Bedövning är ingen fara.
    Jag gjorde flera stora ingrepp under graviditeten! 
  • jinxan

Har varit hos tändläkaren i båda mina graviditeter.. Med första i 8 mån.. Å det rekommenderar jag inte.. Men annars är det jättebra att kolla sina tänder under grav då de kan bli sämre.. :)

• Min älskade dotter

jag va där igår,va väldigt tveksam...men efter ha pratat med kliniken,min mamma(hon är bm),pappa(han har jobbat på röntgen) samt med tandläkaren så bestämde jag och sambon att det va okej.de tog bara en bild oxå.så nu är det inget at noja över...lika bra att kolla tänderna,kan ju bli sämre under graviditeten.

tack för svaren tjejer! kramisar!

Svar på tråden Tandläkarbesök tidig graviditet???