Hur sover era barn kring 14 månaders ålder?
Hur många gånger sover barnet per dag och när är läggdags inför natten? När vaknar barnet på morgonen?
Hur många gånger sover barnet per dag och när är läggdags inför natten? När vaknar barnet på morgonen?
Här är det inte heller lugnt på nätterna, han vaknar nästan 1g/tim och gnäller. Såå jävla jobbigt.
Vi hade jäääääääättestora problem med sömnen för våran lillkille ända tills han var ca 11-12 månader. Han sov urkasst på dagarna och var omöjlig att natta på kvällarna, det har varit allt från 18.00 till 22.00. Han har skrikit och skrikit och skrikigt. .Svaret på varför det har varit så svårt med sömnen vet vi inte.
Jag tror allt löste sig för oss med stenhårda rutiner. Jag slutade amma vid 11 mån, de första nätterna tog pappan, det löste sig på en vecka, både för han och för mina bröst =) Han började sova hela nätter, han kan vakna ibland fortfarande men somnar alltid om själv.
Nu sover han en gång runt 10-11 ibland 12-13. Sedan somnar han dödstrött vid 18.00 prick, samma tid varje dag. Rätt skönt faktiskt =) Han vaknar sedan vid 06.00 och då börjar dagen för oss. Det här är det absolut bästa som hänt oss efter att han kom. Vi har kämpat som dårar...
Min tjej är visserligen 17 mån nu, men tiderna har i stort sett varit samma sedan hon var 15 mån.
5-6 vaknar
sover 11-12.30
Somnar för natten 18.
Men vaknar också flera gånger per natt, får kanske testa välling då :)
Men det känns konstigt att börja ge nåt på natten när hon varit utan det sedan hon var 9 mån.
Nä, tror absolut inte han är hungrig. Slutade amma när han var 8mån och han äter ingen välling heller. Äter massor på dagarna så han får nog i sig det han ska! ; )
i slutet på "växa och upptäcka världen" står det att de kommer in i ett nytt utvecklingssprång ett tag efter 1 års ålder och så vid 1,5 år ungefär...`?
Sover hela nätterna , hörs till ibland då hon vill ha nappen :)
Dotter 14 mån, sover 2ggr! En gång vid ca: 12-13 nästa vid 17-18 lite olika beroende på när hon stiger upp. Oftast går hon upp mellan halv 8-8:30, lägger sig på kvällen ca: 20:00-21:30, funkar utmärkt för oss :)
Nattar sonen vid sju, ibland halv åtta. Sover hela natten oftast, vaknar vid fem och vill komma över till oss. Sen sover vi till makens klocka ringer vid sex.
Sover 1-3 timmar på förmiddagen, somnar oftast runt tio.
Tråden är från 2010 :)