Mitt barn vill inte till dagmamman, vad ska jag göra?
Nu är det så att min son, som blivit 2 år i Aug har börjat hos en dagmamma. Där har han gått sen slutet av aug. och verkar inte trivas alls. Först gick det ganska bra, och jag trodde att det skulle gå bättre och b ättre men nu börjar faktiskt fundera på om det alltid kommer vara såhär..
På morgonen så vaknar vi, äter och Myser i soffan framför tvn osv. När jag ska börja klä på honom sina kläder så säger han direkt, nej inte barnen. Och så håller det nu på tills vi väl kommer iväg. Och när han ska lämnas hos sin dagmamma så gråter han, ibland tills han kräks. och jag försöker prata med honom och få honom att lugna ner sig.
Sen när jag väl kommer därifrån så blir han tyst direkt, han leker ibland med de andra barnen. Annars tittar han mest på. han nämner mig ganska ofta men gråter inte.
Så ska jag hämta honom, då kommer det igen. Han gråter, och vill helst att vi ska gå direkt därifrån. Och såhär är det , varje dag.
Och turen är väl det att hans dagmamma är så trevlig och go. Men idag fick jag faktiskt höra en sak som jag inte tyckte var så himla skoj att höra. Att dom andra barnen, 4 st. Som har tyckt bra om min son tidigare och försöker få med honom att leka och verkligen gör allt för att han ska trivas har nu börjat tröttna på honom. Det känns jättetråkigt.
Varför blir det inte bättre? vad kan jag göra för att försöka få detta att lugna ner sig? Jar känner mig desperat nu, jag vill verkligen att han ska trivas där och vara den glada o busiga killen som han är här hemma.