• April 99

HP förskollärare för 1-2åringar, hjälp med lite i kryssning på ansökan...(lyft,vikt m.m)

jag blir alldeles snurrig med havandeskapsansökan...

men ok, behöver hjälp med lite underlag iaf...

*vad väger 1-2åringarna?
    *viss tid av dagen, ex ute på gården kan jag ju även behöva hjälpa de stora barnen som fastnat i träd osv. ska man räkna med deras vikt? elelr ska man försöka få med det i arbetsbeskrivningen?

*Hur många lyft blir det på en dag?  (innan jag blev 50% sjukskriven hann jag inte räkna efter ordentligt hade fullt upp med att orka med foglossningen och mitt jobb)

*arbetar ju viss tid ensam (vilket framgår i arbetsbeskrivningen), men mest med kollegor. ska jag bara fylla i kollegor då?

Tacksam för ALLA hjälp jag kan få...

• Svar på tråden HP förskollärare för 1-2åringar, hjälp med lite i kryssning på ansökan...(lyft,vikt m.m)
  • MariaV84

Jag jobbade med 1-åringar, (har nu fått havandeskapspenning och är hemma) Jag skrev att de väger ca 10-15 kg, när de gäller hur många lyft tror jag jag skrev att det varierar, och sen var jag tydlig med det i arbetsbeskrivningen. Jag skrev också att det är väldigt mycket att man sitter på golvet och ska resa sig snabbt när de händer saker mm.
    Jag skrev att jag jobbar tillsammmans med 2 kollegor.
    Jag fick havandeskapspenning pga av att jag hade mycket sammandragningar och risk för att föda för tidigt om jag inte tog det lugnt, inte bara på grund av att mitt arbete är tungt.
    Hoppas de var till lite hjälp och lycka till!

• 19Louise87
    April 99 skrev 2010-10-19 16:44:58 följande:
    jag blir alldeles snurrig med havandeskapsansökan...

men ok, behöver hjälp med lite underlag iaf...

*vad väger 1-2åringarna?
    *viss tid av dagen, ex ute på gården kan jag ju även behöva hjälpa de stora barnen som fastnat i träd osv. ska man räkna med deras vikt? elelr ska man försöka få med det i arbetsbeskrivningen?

*Hur många lyft blir det på en dag?  (innan jag blev 50% sjukskriven hann jag inte räkna efter ordentligt hade fullt upp med att orka med foglossningen och mitt jobb)

*arbetar ju viss tid ensam (vilket framgår i arbetsbeskrivningen), men mest med kollegor. ska jag bara fylla i kollegor då?

Tacksam för ALLA hjälp jag kan få...
    Jag skrev bifogade ett brev på ca. ett A4 vad jag gjorde om dagarna på jobbet. Att även om jag jobbade bland 1åringar så fanns det även 2 och 3åringar som behövde hjälp på fm och ef.
    Jag skrev 10-20kg. På lyften skrev jag att det är inte bara barnen man lyfter utan även upp och ner stolar osv. Så lyft blir det en hel del.
    Jag skrev hur många vi arbetade under dagen osv i brevet jag bifogade, skrev även hur mkt jag jobbade och hur mkt mina kollegor jobbade. På hela stället arbetar vi ju 7st men i min "arbetsgrupp" var vi bara 3st. Sen är det ju så att man är ensam under öppning och stängning.

Jag fyllde i så gott jag kunde och bifogade mitt brev. Sen har jag problem med min rygg sedan innan och fått det nu med i samband med graviditeten så jag bifogáde ett sjukintyg med, vilket försäkringskassan begärde av mig. Fick svaret 100% HP.

Så lycka till!
  • April 99

tack för era svar, sitter i slutskedet med ansökan. arbetsbeskrivningen är klar, 2 ½ sida.

tror det blir 10-18 kg, om jag kikade på viktkurvan för 1-2åringar, men så viss tid av dagen har jag ju hand om barn upp till 5 år, men dte framkommer ju i arbetsbeskrivningen, så som mycket annat.

Antal lyft måste jag fortfarande få fram, måste ju fyllas i själva ansökan, inte bara framkomma i arbetsbeskrivningen...Någon som har ett humm? 14 st 1-2 åringar plus stolar m.m. Någon som kan ge mig en siffra att utgå ifrån?

Svar på tråden HP förskollärare för 1-2åringar, hjälp med lite i kryssning på ansökan...(lyft,vikt m.m)