svartsjuk pappa
Hej!
Måste fråga om någon annan råkat ut för samma sak som jag. Min man är svartsjuk på vårt nyfödda barn. Vi har en son på 3 veckor. Allt har flutit på kanonbra, allt från förlossning till amning mm. Jag njuter av att vara mamma och känner mig väldigt säker i min föräldraroll. Det är bara en sak som hindrar mig från att vara 100% lycklig.
Min man visar inget större intresse för vårt barn och det gör mig fruktansvärt ledsen. Han dröjer sig kvar längre på jobbet än tidigare, och när han kommer hem visar han ingen ömhet för vare sig mig eller vårt barn. Han håller i sonen ibland, men om sonen är ledsen så blir min man irriterad på honom, och kan t o m låta honom ligga och skrika ett tag, som för att straffa honom. Vi har varit ett par i 8 år, och jag trodde jag kände min man. Han har tidigare varit ömsint mot mig, och jag hade nog trott att det skulle fortsätta...Han tycker att jag daltar med vårt barn, och retar sig på att vår son inte vill sova utan sin mamma, vilket innebär att jag bär med honom i bärsele. Jag vet att jag gör rätt och skulle aldrig lämna mitt barn skrikandes, eftersom man inte kan skämma bort så små barn. Igår sa min man att han trott att det skulle bli mysigt att bli pappa, men att han nu bara känner sig värdelös, och att vår son bara skriker när han ska ta honom, vilket inte alltid stämmer. Jag förklarade att det kommer ändra sig när vårt barn blir större, men jag vet inte om han tror på det. Har någon råkat ut för samma sak? Eller någon som har förslag på vad jag kan göra?