• ÅzaLu

Libero vs Pampers

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-19 19:57
    Här hemma har vi gjort valet utifrån två sorters blöjor, med dottern använde hela tiden libero utan att egentligen ge pampers en chans... men nu när vi fick sonen så tä'nklte vi testa pampers men nä de funkar inte alsl för honom.. han känns fuktig i rumpamn bara han kissat en gång... så här hemma är de Libero för hela slanten =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Libero vs Pampers
  • Gurkan

pampers!
    De är tunna och smidiga. Enda gången de läckt är när sonen lagt jätte-sprutt-över-lassen som det inte finns en enda blöja som skulle hålla in :D

• lokisse

vara bada har fatt rör rumpa av allt utom pampers.
    liebero är dessutom sa mycke klumpigare i formen dom är sa mycke tjokare men har inte bätre sugförmaga.

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • Hoppetossan 79

Till dottern libero eftersom pampers läkte
    Till sonen pampers eftersom libero läkte

så båda är lika bra beroende på barnet! 

• 2 små prinsessor

Libero! Båda barnen har blivit röda i rumpan av pampers, men aldrig av libero. Pampers byxblöjor trillar dessutom av mina smalisar.

• Blå damcykel

Här funkar båda, men lukten av en pampers med en droppe kiss i gör att det blir libero (helst ica men det fanns ju inte med)

• Ellensmammaa

Som "vanlig blöja" tycker jag Pampers, men som up-and-go tycker jag Libero. Vi använder Liberos up-and-go nu så jag röstade på Libero.

• ÅzaLu
    Blå damcykel skrev 2010-10-20 19:58:12 följande:
    Här funkar båda, men lukten av en pampers med en droppe kiss i gör att det blir libero (helst ica men det fanns ju inte med)
    Är icas blöjor bra??? läste någon annan som skrivit att dme är typ samma blöja som Libero fast bara icas märke.. är det så?
  • angeni

Dottern använder just nu Libero stl 5 och nu har vi även provat up and go på henne får se om de läcker eller inte. Dottern har även Willys blöjor på dagis och de fungerar med.
    Vi har testat Lidls och Icas med, icas fungerade bra och lidls var små i storleken.

Sonen använder pampers stl 3 men de läcker ofta när han bajsar, aldrig vid kiss.. Så har köpt ett paket libero och blandar lite hej vilt.

Enda jag tycker är nackdel med libero är att de små blöjorna är lite stelare än vad pampers är och därför har sonen nästan bara haft pampers när han var liten men även de läckte vid bajsningar så han fick libero med de satt bättre runt hans små pinnsmala ben  :P

• Mehlis

Jag har använt Libero till min tjejer hela tiden...de enda pampers jag provat va de man fick med från BB o dom fastnade typ i rumpan på dom så de va 1 gång o inte mer =)

♥ Amanda o Felicia 081215 ♥
  • Miss Cee

Liberos blöjor, tyckte inte att pampers höll torrt.

Däremot så kör vi med pampers våtservetter, liberos har någon olja eller skit i sina som sonen fick utslag av.

• ÅzaLu

Libero verkar vara segrare i blöjkampen mot pampers =)

• L P

Använder Libero, eftersom båda mina grabbar har fått utslag av Pampers. Skulle gärna ha velat att Pampers fungerade eftersom de är tunnare, men tyvärr funkar de inte alls.

Svar på tråden Libero vs Pampers