När kommer mensen?
När kom eran mens tillbaka efter att ni fått barn?
Min son är snart 7 månader, och min mens har fortfarande inte kommit tillbaka.
Är det något man borde kolla upp?
När kom eran mens tillbaka efter att ni fått barn?
Min son är snart 7 månader, och min mens har fortfarande inte kommit tillbaka.
Är det något man borde kolla upp?
Skönt att höra.
Funderar i alla fall på att köpa tamponger snart, så man har hemma om det skulle komma någon gång ;)
Ts
Du har inte haft oskyddat sex hoppas jag?
Mitt första barn ammade jag i 14mån, mens tillbaka efter 15 mån.
Mitt andra barn ammade jag i 3 mån, mens tillbaka efter 4 mån.
Jag helammar. Blodde typ 8 veckor varje dag efter forlossningen (alltsa inte mens, men forlossningsrelaterat). Efter det slutade har det varit enstaka dagar da jag borjat bloda lite och jag har tankt att "nu borjar det" . Men nej. Nu ar min dotter 3 manader och nu tror jag, sedan igar kvall, att det kan vara min mens som haller pa att dra igang. Har mensvark, visserligen mycket lidrigare an fore jag blev gravid, och har blott lite sedan i gar (mindre an jag brukar). Ar det vanligt att mensen andrar :karaktar:? Jag brkade ha kraftiga och jatte smaertsamma menstruationer. Nar mina sammandragningar borjar tog det tid innan jag forstod att jag skulle foda eftersom alla sagt att det kanns varre an mensvark. Inte for mig...
Jag tror att jag har fått tillbaka mensen idag, fick min son för två månader sen. Jag helammar...
veronica03: Min BM sa att man ofta inte har lika mycket mensvärk efter att man fått barn (särskilt barn nr 2) eftersom det som gör ont är ligamenten och de har ju redan tänjts ut så mycket under graviditeten.
Och jag tror det är rätt vanligt att den ändrar karaktär. Efter mitt första barn fick jag mycket rikligare än innan, jag hoppas det inte blir så den här gången.
5,5månader har gått och ännu ingen mens, fan va gött!
8 månader. Ammar nu bara en gång om dagen. Fortfarande ingen mens.
Första gången kom den tillbaka 4mån efter fl. Denna gången är den inte tillbaka än och sonen är 9½mån, kan tillägga att jag delammar fortfarande.
Fick min mens efter 9,5 månad. Slutade amma helt vid 9 månader. Annars delammade jag från 5 månader och fick ändå ingen mens. Helt underbart skönt!!
Ammar forfarande sonen som är 14 månader - ingen mens i sikte, men jag börjar som du TS tänka "ska man kolla..?"
Men, kommer den inte när jag slutar amma helt kring jul, då kan man väl kanske börja fundera på riktigt..
ingen mens här heller.. undrar oxå när den kommer tillbaka.. min dotter är 6 mån och jag slutade amma för 2 månader sedan. gjort grav test som visade neg...
tog ganska exakt 1 år efte förstadottern. sen mens 2 ggr innan jag blev gravid igen :D
bara för att man pratar om trollen,,, idag kom den, nästan 7 månader tog det...