• Caroline10

Myrkrypningar i HELA kroppen.

Har läst mycket om myrkrypningar och de flesta upplever detta enbart i benen.
    Mina krypningar kan kännas i hela kroppen.. över bröstkorgen/magen, nacken, benen, armarna..
    Känslan är ungefär som lätta kramper och som att blodet inte hinner fram riktigt.. gör inte ont, men är väldigt obehagligt.
    Krypningarna kan komma när som helst under dagen.

Någon mer som upplevt detta och finns det något man kan göra för att underlätta?
    Läste någonstans om att dricka mycket mjölk.. det gör jag redan :)

• Svar på tråden Myrkrypningar i HELA kroppen.
  • Diablo

Jag har vad som kallas Restless leggs. Men mitt stannar inte i benen specielt inte när jag är gravid, då får jag det i armarna också så då ligger man där och sprallar som en sprattelgubbe i sängen. Det är fruktansvärt obehagligt och man kan inte ligga still, det är som kramper drar ihop musklerna. Jag fick dock Panocod utskrivet under förra graviditeten, men efter lite efterforskningar så fick jag reda på att detta blir till morfin i kroppen och beroendeframkallande så jag slutade direkt att ta de tabletterna, men det är faktisk det ända som har hjälpt. Annars så går jag upp och rör på mig och stretchar för att få bort krypningarna!

Har man tur behöver man inget vett!
  • gudrunberit

Kan även bero på magnesiumbrist. Jag kan också få så i ben och armar och det slutar alltid för mig när jag ökar på mitt magnesiumintag. Det är likadant för min sambo, för honom ger det sig också när han tar kosttillskott med magnesium. 

• Fridayyy

GRAPEFRUKT! Ät minst en halv på eftermiddagen, har fungerat jättebra för mig i 2 graviditeter. Innan dess var jag tvungen att gå upp på nätterna och spolar fötterna i iskallt vatten. LOVA att du testar detta.

• Hannali

Lågt järnvärde kan också vara en orsak, jag höll på att bli tokig innan jag började med extra järn.

• dennjs

Skratt    magnesium  som har med muskelfunktionen att göra

jag nyss slutat  intaga D vitamin som också har med muskelfunktionen att gör..   Så det kan var svaret på myrkrypningarna i hela kroppen 

Svar på tråden Myrkrypningar i HELA kroppen.