• Karolina75

Skulle du vilja deltaga i en föräldragrupp för styvföräldrar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-20 11:20
    Kommentera gärna ditt svar! Om du är positiv till föräldragrupp så ge också gärna förslag på vilka ämnen du skulle vilja prata om i en sådan föräldragrupp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-20 13:07
    För att verkligen förtydliga: Självklart gäller frågan endast er som är styv-/bonusföräldrar... ;o)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja deltaga i en föräldragrupp för styvföräldrar?
  • Karolina75

Tack för att ni svarar! Jag är själv styvförälder och hade önskat en forum för att samtala om den oklara roll som jag uppfattar att det är att vara styvrförälder. Jag är därför nyfiken på hur ni andra styvföräldrar skulle ställa er till förslaget om föräldragrupp! Varför skulle detta vara intressant/ointressant?!

• Mar ia

Jag är inte styvförälder men min sambo är. Vi hade gärna varit med i en grupp och samtalat om känslorna kring hans eget barn, mina barn, familjerelationen, samhället syn på icke kärnfamiljer och uppfostran.

• ius lexis

Jag är bonusförälder och kan ibland känna mej väldigt ensam i min roll. Det är så svart/vitt när man pratar med folk på famliv. Lite hata eller älska.
    Ensam för att omgivningen gärna skyller på bonus om något går fel eller om hon inte får som hon vill. Skulle så gärna vilja ha någon att prata med för man blir så sårbar, barnen är ju viktiga för mej med.

• AnnanAnna
    Mar ia skrev 2010-10-21 10:38:17 följande:
    Jag är inte styvförälder men min sambo är. Vi hade gärna varit med i en grupp och samtalat om känslorna kring hans eget barn, mina barn, familjerelationen, samhället syn på icke kärnfamiljer och uppfostran.
    Håller med fast det är jag som är styvföräldern!
  • Isolan

Det är absolut intressant med en sån grupp. Det kan vara väldigt vettigt att samtala kring den otydliga rollen man har. Det kan också vara vettigt att iaf för mig som är ny i min roll dela med mig av mina erfarenheter och ta del av alla andras. Jag vet inte riktigt alltid hur jag ska förhålla mig. Både vad gäller barnet och mammans negativa syn på mig. 

Isola
  • Karolina75

Tack för era synpunkter! Det borde alltså kunna vara fler än jag som skulle vara intresserade om kommunen skulle starta en grupp:o)

• HobbeoMorris

Skulle väldig gärna vilja vara med i en sådan grupp, både för att få stöd och råd samt att ibland få ventilera mej.

• AnnanAnna
    HobbeoMorris skrev 2010-11-02 19:44:06 följande:
    Skulle väldig gärna vilja vara med i en sådan grupp, både för att få stöd och råd samt att ibland få ventilera mej.
    Jag med!
Svar på tråden Skulle du vilja deltaga i en föräldragrupp för styvföräldrar?