• Dolphin

Är Vincent neopren stövlar varma?

Jag har köpt ett par Vincent neopren stövlar till min son på Tradera. Han är 1,5 år och ska börja på dagis så jag vill att han ska ha något varmare än vanliga gummistövlar när det är lite kallt ute nu. Tänkte först på fodrade gummistövlar från Tretorn, någon som vet hur dom är?
    Sen fick jag rådet att köpa Vincent, men dom känns inte så varma? Är dom det?
    Man kanske kan ha filtsula i också. Och är dom verkligen helt vattentäta för det är ju sånt där mjukare "tyg" på översta halvan av stövlen?

• Svar på tråden Är Vincent neopren stövlar varma?
  • Broadway

De ska klara temperatur ner till 10- fick jag höra av en försäljare. Om det är riktigt kallt kan du sätta på en ullstrumpa, då är det inga problem alls. Mina barn har de stövlarna ända tills det blir för mycket snö......

• Lucky

Jag vet inte riktigt hur varma de är men har ett barn på mitt jobb med såna och de läcker tyvärr... om det är fel på dem eller om de läcker vid för mycket vatten vet jag inte...

• mullenupp

Jag köpte ett par sådana idag och hoppas att de är bra. Har själv fått skorna rekommenderade av en kompis som haft sådana till sina barn och varit nöjd. Till mig sa säljaren att de var varma, att de skulle funka till -20, men det låter som en överdrift. Men sula och ullsocka ska nog fixa värmen! Man ska fetta in stövlen och impregnera "tyget" sa säljaren till mig. 

• suramia

Jag är supernöjd med dom. Köpt dem 3 år i rad till pojken min och han har trivts jättebra i dem och aldrig blivit blöt eller frusit i dom. Tycker de är perfekta höst och vår stövlar. Och med ullstrumpor kan man ha dem när de är ett par minus med.

Svar på tråden Är Vincent neopren stövlar varma?