Tips på amningspumpar
Jag skulle vilja ha tips på någon bra amningspump som helst inte kostar en förmögenhet
Har en dotter som inte vill ta flaskan men tänkte om vi pumpar och ger henne bröstmjölk i en flaska kanske hon vänjer sig med flaska
Jag skulle vilja ha tips på någon bra amningspump som helst inte kostar en förmögenhet
Har en dotter som inte vill ta flaskan men tänkte om vi pumpar och ger henne bröstmjölk i en flaska kanske hon vänjer sig med flaska
Hur gammalt är barnet? Vi fick hyra från KS BB tills det kom igång. Om det bara är för några gånger kanske det är värt att mjölka ut för hand istället?
Hon är 5 mån så tror inte att jag får hyra en på bb
Känns för jobbigt att handmjölka så pass mycket
Jag gilar min "Medela Swing" - helt klart värd pengarna om man planerar att pumpa ett tag. Att hyra från BB funkar en kortare tid, men är dyrt i längden.
Philips Avent. Kostar runt 500-600 kr. Väldigt effektiv. Heltidspumpade med en sådan i en vecka. Fick dock i handen av allt pumpande och hyrde en elektrisk från BB istället.
Börja med att testa med apotekets enkla pump som ser ut som ett rör, kostar ca 100 kr. Jag köpte en avent men den funkade inte för mig, fick aldrig vaccum, samma med apotekets. Så jag hyrde på bb den tid jag behövde det, ca 1,5 månad.
Jag köpte MAM och då fick man med 3 flaskor i olika storlekar. Man kan ställa in "sugförmågan" på den. jag tyckte att den fingerade bra förutom att man blev jävligt trött i handen av allt pumpade.. sedan kanske det var för att det tog mig 30 min att få ut 60 ml
Avent funkar jätte bra för mig. Kan rekommendera den. Men jag har inte provat nån annan
Hyrde först från bb o sen köpte jag en aveny handpump. Är ju milsvidd skillnad... Köper jag envigen blir det en elektrisk från tradera.