• Mamma i augusti

Vad har mamma på sig på dopet?

Vad ska ni andra mammor ha på er när ni döper era barn? Jag har absolut ingen aning vad jag ska ha! Vi ska döpa vår son den 18 december, så det är ju ett tag kvar, men det känns som om jag behöver försöka hitta någon passande klänning eller liknande lite innan, så att det inte blir panik.... Hur "fina" är ni på dopet?

• Svar på tråden Vad har mamma på sig på dopet?
  • Toddes mamma

Jag hade en tajt svart omlott-klänning, tajts och höga stövlar på mig. Såg snyggt ut samtidigt som det var lätt att amma i den klänningen och den "trollade" också bort magen lite...

• k girl

Jag ammade, så jag ville ha tvådelat. Jag hade en puderrosa topp med draperad urringning i helsilke, pennkjol och stövlar.

• Mamma i augusti
    Toddes mamma skrev 2010-10-20 15:31:26 följande:
    Jag hade en tajt svart omlott-klänning, tajts och höga stövlar på mig. Såg snyggt ut samtidigt som det var lätt att amma i den klänningen och den "trollade" också bort magen lite...
    Kändes det ok att ha svart tycker du? Jag har en fin svart klänning, men funderade på om det blir för "dystert"? Man kan ju iofs ha en färgglad scarf till eller färgade strumpbyxor... Hur hade du?
  • Elli47

Vår yngste döptes veckan före jul och då hade jag på mig grå kjol, svarta stövlar och svart cardigan + svart top. Och rött läppstift!

• Toddes mamma

Jag hade ett färgglatt linne under klänningen.  Rosa när sonen döptes och aprikost när dottern döptes, det livade upp lite..

• virre85

På sonens hade jag en grön klänning och sandaletter,
    på dotterns en rosa tunika med legging och pumps

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • lillakotten

Jag hade en svart klänning och svarta pumps. Jag pumpade ut mjölk innan så jag skulle slippa krångla med klänning vid amning :)

Svar på tråden Vad har mamma på sig på dopet?