• Tvåbarnsmamma79

Mor-EPA eller plus-EPA till 6-åring med häftigt humör?

Hej!

Min son blir vääldigt lätt irriterad, får raseriutbrott osv..Kan även ha lite svårt att koncentrera sig ibland osv.
    Har därför tänkt prova att ge honom omega 3, men är nu osäker vilken.

Har hört talas om Mor-EPA mini kids, att den ska va bra för just raseriutbrott osv.
    Men nu såg jag att det även fanns nåt som verkar ännu bättre (?) som hette plus-EPA? Kan man ge det till en 6-åring?

Vill jättegärna höra era erfarenheter, är lite vilsen på detta ämnet men vill veta mer då jag har tänkt beställa hem kapslar till min son, helst redan ikväll!

Mvh: Sandra 

• Svar på tråden Mor-EPA eller plus-EPA till 6-åring med häftigt humör?
  • Tvåbarnsmamma79

Har nu gett sonen plusepa i 3 dagar men märker än så länge ingen skillnad..
    Nån som vet hur lång tid det tar innan den gör nån "nytta"? 

• katzon

Hej!
    Har en son med adhd. Hans raseriutbrott har i princip slutat sen vi började med morepa. Man märker tyvärr inte resultat förrän efter ca tre månader.
    Håll ut!

• Tvåbarnsmamma79

Åh, tack snälla för ditt svar!
    Min son har inte adhd (men vi misstänker ibland att det är nån "släng" av nånting, då han alltid haft väldigt häftigt humör, är impulsiv (tänker inte utan slår bara till nån ibland om han blir arg osv) så jag kände att jag ville prova de här tabletterna.
    Då finns det alltså hopp, tack!=)

• Tvåbarnsmamma79

Hej..

Vi tycker nog han blir liite lugnare med morepa..
    Eller rättare sagt, de dagar vi har glömt att ge honom tabletten tycker vi att utbrotten blir värre...

Han har nu fått diagnosen Aspergers syndrom ska jag tillägga..

• Svärdlilja

Skönt, vi funderar på att testa på vår son som har väldigt mycket utbrott lch är väldigt aktiv, dock ingen diagnos som det ser ut nu... Har ni testat mor EPA också?

• Svärdlilja

Ja, jag vet inte hur vi skaorka men man har ju liksom inget val. Det tar ju sådan energi från hela familjen, jag vill bara kunna sitta o leka tillsammans och he det mysigt någon gång, men det är ju omöjligt!

• LejonSa

Gammal tråd men jag testar ändå. 

vårt barn är inte utagerande på så sätt att han slåss eller blir aggressiv men kan på skolan när orken tryter (vilket den kan göra lite närsomhelst trots god sömn osv) ha svårt att reglera sig själva. Börjar då störa. Dels blir lite högljudd. Slänger med svordomar (på höjden fan och jävla - vilket ingen i släkten/familjen/vänner tror på när jag berättar för detta förekommer _aldrig_ hemma el i andra sammanhang). kan slänga saker i klassrummet (typ pennor). Han har svårt med uthålligheten och till viss del koncentration i Skolan. Kunskapsmässiht inga problem men eftersom han inte alltid kommer till skott att göra färdigt så är ju risken att han halkar efter så småningom. Han är 7 år idag. 

största problemet som jag ser det är att han inte kan reglera sig. Och personalen byts ut hela tiden. en hittar vägar framåt sen byts den ut så ska en ny uppfinna hjulet igen. Tröttsamt. 

Men så här:
    svårt med koncentration till viss del
    svårigheter att reglera sig
    låg uthållighet 

framförallt i skolan. Hemma har vi det oftast bra och inga utbrott el annat utmärkande (Om jag jämför med vänner med barn i samma ålder) men skolan blir det kajko. 

funderar på att testa mor epa- vad tror ni?

Svar på tråden Mor-EPA eller plus-EPA till 6-åring med häftigt humör?