• Elvira80

hur länge planerar du att vara föräldraledig??

Hej! väntar mitt tredje o sista barn ;).....
    Har jobbat mkt extra under mina två andra föräldraledigheter... Nu planerar jag att va hemma på heltid, Bf i april 2011, o tänker va hemma till jan 2013.
    Min man är hemma t o m feb 2013 o skolar in på förskolan...
    hur länge planerar DU va hemma???

• Svar på tråden hur länge planerar du att vara föräldraledig??
  • Marsflickan78

BF 18 november och planerar att vara hemma till aug -12.

• L i n n

BF 16 november, jobbar dock bara oktober ut.
    Jag: 15 november - 31 oktober (-11)
    Sambon: 1 november - 31 december
    Jag: 1 januari (-12) - mitten på februari. Beror på när vi får dagisplats.

• Höstbebis2010

BF 4: november.

Jag ska vara hemma till sista oktober.

Min man ska vara hemma från första november till sista februari.

• Little me

BF 30/11-10

Jag hemma heltid till augusti/september 2011, sen börjar jag jobba 2 dagar i veckan till januari 2012 då jag vill jobba 4 dagar i veckan och sambon hemma på heltid till sommaren iallafall. Sen inskolning till hösten 2012

• Nannafia

Jag tänker vara hemma minst 18 månader, förmodligen längre. / Kram

• Tygtiiger

Vi väntar med att planera det helt och hållet tills vi är närmare BF, men antagligen är vi hemma några månader tillsammans, sedan turas vi om att vara hemma.

Hemma ihop i 3 månader, kanske, och sedan är jag hemma ytterligare 4 - 5 månader, min man 4 - 5 månader osv så turas vi om i totalt ungefär två år.

Vi vill dela så mycket som möjligt på ledigheten eftersom det var så himla positivt sist, och vara hemma i början tillsammans.

Krupke, we've got problems of our own!
  • ankan24

6mån om jag får som jag vill. sen får sambon ta över i ett halvår. men allt beror på lill*n.
     måste jag vara hemma längre så är jag hemma längre fast då kommer jag antagligen jobba extra så mycket jag kan.

• Girle

Jag har bf feb 2011, vill vara hemma minst till aug 12.

• Lavish

Vi tänkte ha barnet hemma ca 2 år och då kommer jag och sambon att ta ca 12 månader var. De kommer att vara lite utspridda så det kommer inte att handla om 12 månader i ett sträck.  Det är första barnet.

• Mellanmjölkens land

Ca 6 mån heltid. Ev med 1 mån jobb insprängt. Det beror på hur amning etc funkar. I så fall jobbar jag under sommaren när det brukar vara lugnt.

Efter det delar sambon och jag. Proportionerna är inte bestämda än men antagligen börjar vi med ca 50-50 och ökar på hans del tills han är hemma på heltid/nästan heltid.

Totalt blir det nog 16-17 mån som vi är hemma eftersom vi inte vill skola på dagis bara nån månad innan sommaren. Dessutom lär det nog vara lättare att få dagisplats i augusti än under senvåren.

• Jackie85

BF Jan 2011.

Planerar att vara hemma till och med April/ Mars 2012 (14-15 månader).
    Efter detta kommer antagligen killen vara hemma med pojken i några månader.

Vi har valt att spara 150 dagar så min sambo kan vara föräldraledig mer senare när pojken blivit större.

• Rosa30

Som det ser ut nu kommer jag vara hemma 9 mån, samtidigt som sambon jobbar 75%. Efter första 1-2 månaden kommer jag nog jobba några timmar i veckan (4-6h). Sen kommer jag jobba 2 mån 80% och sambon vara hemma heltid. Efter det har jag ingen anställning. Kommer väl söka jobb som en tok i någon månad medan sambon är hemma på heltid. Om jag inte får något kanske sambon får börja jobba deltid, annars blir det lite knepigt ekonomiskt. Men barnen kan vara hemma i drygt 1.5 år på heltid i alla fall, kanske längre beroende på min jobbsituation....

Svar på tråden hur länge planerar du att vara föräldraledig??