• Catja820

Spraya och sprutor istället för Pergotime? Någon med erfarenhet?

Hej!

Nu är jag och min man inne i en sista fas innan vi går in och börjar med IVF. Har ätit enkel, dubbel och trippelkur av Pergotime i ett och ett halvt år utan att vi blivit gravida. Nu har vi slutligen fått prova på att använda hormonspray (vilket jag inte vet vilken den heter) som jag ska använda ett tag och sen ska jag på VUL för att se att jag fått max två stora ägg för att slutligen ta ägglossningssprutor och därefter ha samlag för att ev bli gravida.

Undrar om det är flera som gjort samma sak och gav det något resultat? Hur många gånger fick ni försöka innan ni blev gravida? Blev ni gravida genom denna metod? osv...

Mamma till Engla 3/10-06
  • Svar på tråden Spraya och sprutor istället för Pergotime? Någon med erfarenhet?
  • Jennie1987

Jag har ingen erfarenhet av sprutorna. Men har ätit pergotime nu sen i april utan att bli gravid.
    Min läkare säger att jag ska äta dom en månad till och om det inte tar sig då så går vi över till sprutor.
    Så jag hänger kvar i denna tråden och hoppas att någon med erfarenhet svarar :)
    Lycka till! :)

• Catja820

Tack Jennie 1987... Puffar om det är någon annan med erfarenhet eller som är i samma sits...

Mamma till Engla 3/10-06
  • yessan

Jag är inte i samma sits (ännu) men min syster däremot..
    hon har kört med pergotime.. nässpray och spruter.. hon har blivit gravid av det,fast hennes problem är nog att behålla barnet.. så ja vet inte,hon hade kanske blivit gravid utan alla hjälpmedel oxå.. fast hon har tydligen för lite hormoner.. fått missfall 4ggr nu,men det har ändå tatt sej =)

Lycka till

• Fenrisulven

provat kombinationen pergotime+metformin?

• Fridaj

Jag har testat Pergotime utan resultat och 1 omgång med Gonal-f sprutor då växte iaf äggen men denna gång tog jag ingen äl spruta utan väntade på det själv. Ska snart börja med Gonal- f sprutor igen men denna gång ska vi ta äl spruta med. Jag hänger gärna med i denna tråd.

• pållan

Jag har provat både pergotime och puregon-sprutot, men inte sprayat. Tyvärr blev jag inte gravid, men jag mådde mycket bättre av sprutorna och fick bättre resultat (dvs fler äggblåsor). Lycka till!

Svar på tråden Spraya och sprutor istället för Pergotime? Någon med erfarenhet?