• Nattastrand

Kommer man ner till sin normalvikt utan träning efter en graviditet??

Cool Hej Allesammans!!
    Ja som frågan lyder: Kommer man ner till sin normalvikt igen utan träning?
    Förstår att det skulle ta längre tid utan träning.
    Jag har stannat upp och går inte ner.
    Kan vell inte säga att jag tänar.

Har läst att man kommer ner till vanlig vikt igen utan tränning. Stämmer det???

Nån som har erfarenhet??

Tack på förhandTungan ute
  • Svar på tråden Kommer man ner till sin normalvikt utan träning efter en graviditet??
  • bizzziie

Jag gick upp 25 kg med första barnet och tappade bara 15 kg av dem. Tränade inget.
    Gick upp 9 kg med andra barnet och gick ner alla 9 kg innan han var 3 veckor. Nu är han 9 veckor och jag har gått ner ytterligare 3,5 kg. Allt jag gör är gå promenader med vagnen (oftast inga långa sträckor och har jag stora sonen med mig går det inte i nåt förbränningstempo direkt) och sitta på arslet i soffan i timmar och amma framför TVn.

• Ova

Med förra barnet så hade jag bara 2 kg kvar att gå ner en vecka efter förlossningen och hade gått upp 14 kg. Denna gången har jag bara gått upp ca 10 kg, men har inte varit så svullen som sist och födde för 5 dagar sedan och har 1,5 kg kvar att gå ned. Är tacksam för att jag gått ned utan ansträngning, men skulle inte skada med lite motivation att gå ned 5-10 kg till.

• jagoduoentill

shit va ni e effektiva tjejjer..jag gick upp nästan 30kg....10 förlorade jag direkt efter fl o har förlorat endast 5 till....har altså 15 kg kvar...härre gud....hur ska detta gå...

• veronica03

Jag har ingen vag hemma.... men mater enligt kladstorlek.. For mig tog det ca 2,5 veckor. Jag total rasade (tog pa ca 17 kg med babyn men vagde omkring 47-49 fore) och det var definitivt utan traning.... Det gick faktiskt lite for fort... jag var totalt slut och vralhungrig hela tiden. Fick inte sa mycket somn eller matro den forsta manaden, men korde i mig kex och kolhydrater som bara den. Min baby hade kolik-aktiga kramper i starten sa det holl mig pa benena dygnet runt. Men trots att storleken ar den samma (undtaget de massiva mjolj apparaterna) ar konsistensen nagot heeelt annat.

Min dotter ar en "kraftig atare" sa det kan ha ngt med det att gora!

Forst nu (hon ar 3 manader) har jag borjat med pilates och langpromenader/

• pusselbit

En vecka sen jag födde och är tillbaka på min normalvikt. Ingen träning alls, mest sömn och mys i sängen/soffan. :)

• cocos87

Men första gick jag ner alla på några veckor, nu är 2an 4 mån och jag har FORTFARANDE 15kg kvar...
    Gick upp 25kg

Nathalie 090607, Leo 101105
  • KalsongMorsan

Jag hade svårt att gå upp, jag är ganska liten & har alltid varit. Jag gick upp 11, 12 & 13kg tills förlossningarna & tappat allt direkt utan att göra något, barnen har ätit upp mig. Jag födde fjärde barnet för snart 2 månader sen & väger som jag brukar, kan ha mina gamla jeans & så.
    Folk tror att jag inte äter, men jag kan ju knappt lägga på mig. Min mamma & mormor är lika, min mamma har fött fem barn & det syns inte, mormor födde tre barn & har också alltid varit smal.

• rött ljus

Det är som sagt väldigt individuellt. Själv gick jag upp ca 15 kilo under grav och 13 av dem försvann efter en vecka. Däremot verkar jag ha tappat en hel del muskler så träning är nödvändigt här med. Kroppen är minst sagt rätt mjuk nu. Glad

Det känns dock som att mammaledigheten kommer innebära en hel del fikande och snaskande för min del så när jag börjar jobba om åtta månader har jag säkert ökat ett stadigt antal kilo kan jag tänka mig.

• Selfish Geene

har 2 kilo kvar innan jag är nere på samma vikt som innan grav, sonen blir 3 veckor imorgon (mitt andra barn)

• Diddi

Hej!
    Jag födde barn för ca 3 mån sen och har gått ner allt + lite till. Vid invägningen vägde jag 65kg (brukar dock ligga runt 62kg i vanliga fall). Gick upp 13 kg under graviditeten och 3 veckor efter förlossningen var jag nere på 66 kg. Nu väger jag 61kg. Har inte tränat mer än att jag har gått promenader med vagnen. Helammar iofs och de säger ju att man går ner en del av det...

• älskarlivet81
    Diddi skrev 2011-03-16 16:24:11 följande:
    Hej!
    Jag födde barn för ca 3 mån sen och har gått ner allt + lite till. Vid invägningen vägde jag 65kg (brukar dock ligga runt 62kg i vanliga fall). Gick upp 13 kg under graviditeten och 3 veckor efter förlossningen var jag nere på 66 kg. Nu väger jag 61kg. Har inte tränat mer än att jag har gått promenader med vagnen. Helammar iofs och de säger ju att man går ner en del av det...
    Alla går inte ner av helamning.. Jag gick inte ner någonting.. Jag födde barn för 9,5 månader sen och har fortfarande ca 4,5 kg att gå ner för att komma ner till vikten jag hade när jag blev gravid.
  • K anna

Jag antar att det beror på hur mycket man gått upp? Det sades mig att det man går upp i början av gravidieten (dvs det som inte är direkt barnrelaterat, om ni förstår hur jag menar) är det som är svårast att bli av med, medan all befogad viktuppgång försvinner av sig själv, typ.

Jag gick förvisso upp mindre än 10 kg, men allt var borta på ett par veckor, och idag är jag fem kilo minus orginalvikten. Min unge äter praktiskt taget upp mig, jag huttar olja till maten för att inte gå ner ännu mer... Men träna har jag inte börjat med, det får nog vänta till dess amningen glesas ut lite.

• älskarlivet81
    K anna skrev 2011-03-16 16:50:17 följande:
    Jag antar att det beror på hur mycket man gått upp? Det sades mig att det man går upp i början av gravidieten (dvs det som inte är direkt barnrelaterat, om ni förstår hur jag menar) är det som är svårast att bli av med, medan all befogad viktuppgång försvinner av sig själv, typ.

Jag gick förvisso upp mindre än 10 kg, men allt var borta på ett par veckor, och idag är jag fem kilo minus orginalvikten. Min unge äter praktiskt taget upp mig, jag huttar olja till maten för att inte gå ner ännu mer... Men träna har jag inte börjat med, det får nog vänta till dess amningen glesas ut lite.
    Jag gick upp 19 kg.. Ca 13 av dem var de 10 sista veckorna...
  • J1983

Med första barnet gick jag ner till ursprungsvikt på 7-8 veckor utan träning annat än promenader och liknande.

• humma

Med ettan gick jag upp från 51 kg till 80 kg(!), jag tränade inte men var självklart ute och gick med barnvagnen. Efter 10 månader vägde jag 51 kg igen.
    Tvåans kilon hann aldrig försvinna innan trean flyttade in och då gick jag upp från 62kg till 78 kg. Idag väger jag 61 kg och nu får jag träna för att få ned vikten lite till...
    51 kg är inget jag strävar efter nu men den envisa volangen runt jeanslinningen skulle vara skönt att bli av med!!!

• Millah

Med första gick jag upp 15 kg, 8 månader senare hade jag gått  ner alla kilon plus 5 kg till och då utan träning endast långa promenader. Nu med andra gick jag upp 17 kg och har tappat 7-8 kg och det är 3 veckor sen jag födde dottern.. hoppas på samma resultat denna gång :)

• Flickan och kråkan

Jag har inte gått upp särskilt mycket vid mina graviditer (12 kilo) så de har försvunnit nästan omedbart efter förlossningen. Sedan har vi burit och inte använt vagn, så det i kombination med amning har krävt att jag fått tokäta för att inte gå ner för mycket.

• 071001

Det gjorde jag, ganska fort. Dock blev magen degigare än tidigare.

Svar på tråden Kommer man ner till sin normalvikt utan träning efter en graviditet??