• happy81

Snällaste ersättningen?

Hej!

Ammar min 9 veckors lilla tjej, har funkat bra tills nu. Det verkar inte som hon blir mätt på min mjölk...

Testade därför ersättning (sempers), hon slurkade det & va nöjd efteråt. men sen fick hon problem att bajsa.

Kom inget på 3 dagar, hon skrek så fruktansvärt. Hon bajsar annars väldigt många gånger på en dag.

När det väl släppte blev hon lugn. Men nu till min fråga, finns det någon ersättning som är "snällare" mot magen?

Vågar inte ge sempers igen, men hon blir ju inte mätt på min mjölk.

Nån som vet?

• Svar på tråden Snällaste ersättningen?
  • Sofie 87

Nan är mycket snällare mot magen! Tycker jag iallafall. Har använt det till alla mina barn och ingen har fått problem med magen :)

• Mollan2

Om man ger sempers ska man tydligen ge sempers magdroppar oxå, finns på apoteket. vi började m sempers lemolac och tyckte att vår dotter blev hård i magen. Bytte till nan ha1 och har än så länge inte haft några problem. Men prova m dropparna annars!
    Lycka till!

• Tingeling83

Nan 1 & Nan 2 körde jag , fick tipset redan på BB

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • ReMa

vi använder oss av sempers lemolac. det funkar bäst fö våra flickor. de är sju veckor nu, men är födda två månader för tidigt. så den har varit bäst för deras små magar.
    provade nan1 o den gav de massor med gaser i magen. o först använde vi av oss semper 1 men den vart den enas flicka hård i magen av.

lycka till...! :)

• minya

väldigt olika för olika barn har jag märkt. Min funkade de bra med NAN men vart dålig av semper men en kompis dotter vart dålig av NAN och körde enbart semper  

Kärlek no1 2007 - Kärlek no2 2011
  • yes79

Det verkar ju vara så olika hur bebisarna reagerar på olika sorters ersättning, min dotter spydde massor och vart gasig av NAN, men har aldrig fått några som helst magproblem av Babysemp!

• happy81

Ja gud va svårt det är. Min lilla är oxå född för tidigt (34+5) & har väl en känslig mage.
    Skall prova Nan1 tror  jag, i liten mängd. Sen finns väl även semper bifidus? tror den heter så...

• ReMa

semper bifidus är för förstoppning o den ska man byta ut mot nåt mål, bara för att sätta igång magen tror jag..
    sempers lemonac är för matsmältningsbesvär, så alltså skonsammare mot deras små tarmar..

det är väldigt olika har jag märkt jag med.. konstigt att det kan vara så egentligen..

Svar på tråden Snällaste ersättningen?