• älskaa

hjälp ! snälla svara! förvirrad.

Alltså det är så att jag har en fundering,

Det är så att jag och mitt barns pappa bor 2 timmar ifrån varandra och han kräver att varje gång han ska ha våran son så ska jag åka enda till honom och lämna vår son.

Jag tycker det är lite orättvist eftersom han har körkort och jobb och jag e arbetslös och har inge bil/körkort.

Så vad är rätt? Bör jag åka och lämna min son till honom varannan helg eller bör han komma hit och hämta honom varannan helg?

Vet ni hur det egentligen ska vara? snälla svara..

• Svar på tråden hjälp ! snälla svara! förvirrad.
  • studentbruttan29

Den som ska ha barnet hämtar, det är ingen LAG men jag har kollat upp med två advokater och det är för att visa på att man tycker om sitt barn. Hmm, hur ska jag förklara...när ditt barn är hos pappan och du ska hämta så kan du möta barnet i dörren och visa att du är där för att hämta sitt barn. Och vice versa, när pappan ska ha barnet så ska han komma till dig, på så sätt visar man barnet att det är efterlängtat. Förstod du? Svårt med ord idag känner jag.

Men iaf, när han ska ha sonen ska han hämta och när du ska ha sonen ska du hämta. 

• Katja82

Om du lämnar honom till sin pappa då får han lämna sonen till dig när helgen är slut.

• Mundt
    studentbruttan29 skrev 2010-10-22 11:04:51 följande:
    Den som ska ha barnet hämtar, det är ingen LAG men jag har kollat upp med två advokater och det är för att visa på att man tycker om sitt barn. Hmm, hur ska jag förklara...när ditt barn är hos pappan och du ska hämta så kan du möta barnet i dörren och visa att du är där för att hämta sitt barn. Och vice versa, när pappan ska ha barnet så ska han komma till dig, på så sätt visar man barnet att det är efterlängtat. Förstod du? Svårt med ord idag känner jag.

Men iaf, när han ska ha sonen ska han hämta och när du ska ha sonen ska du hämta. 
    Det förslaget gillar jag verkligen! väldigt bra förslag!!!
  • Noxen

Han hämtar, och när barnet ska hem hämtar du? Kompromissa är bäst.

• mia maria

Tidigare har det ju varit sagt så att det är umgängesföräldern som hämtar o lämnar, såvida resan inte överstiger 10 mil - isf ska man dela på kostnaderna (o skjutsandet?).

Men jag tror att det är ändrat nu - så det bästa är väl kanske att kompromissa, som sagt?

Han hämtar barnethos dig, o sen hämtar du tillbaka barnet när helgen är över?
    T.ex.

Svar på tråden hjälp ! snälla svara! förvirrad.