• Pinuppan

In på akuten med magsmärtor. Hem från förl. med bebis

Är inte det otroligt att man kan gå en hel graviditet utan att märka någonting förrän det är dags att föda?
    Min kusin berättade om en som hon känner som åkt in till akuten med magsmärtor.
    När hennes sambo sedan anlänt till akuten och frågat efter henne så får han till svar
    "ja hon ligger just nu och föder"
    "men nej jag sa min sambo (namn) "
    "Ja, hon ligger på förlossningen just nu"

Har detta hänt någon av er här inne??
    om det har det...hur reagerade ni?

Herregud jag hade jju själv blivit sååå chockad Förvånad
    Att få reda på att man varit gravid OCH får barn samma dag...

SPRÄCK ramar o normer! Kom upp ur din konservativa burk o RÖSTA PÅ MIG ;)
  • Svar på tråden In på akuten med magsmärtor. Hem från förl. med bebis
  • Diablo

Min granne i USA åkte iväg till akuten för akuta magsmärtor, snacka om att få en chock, för ut kom en liten tös. Hon var visserligen gigantisk i sig själv och trodde att rörelserna i magen var gaser. Vi var alla lika chockade!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Eleonoratösen
    MissMurrig skrev 2010-10-26 18:08:49 följande:
    Finns de som har oregelbunden mens som det är, pga olika saker.. vissa är tjocka, vissa spinkiga, vissa kanske faktiskt har p-stav eller sånt som inte funkat som det ska. Min svärmors vän födde ett barn som höll spiralen i handen när den föddes.
    Jag höll inte i spiralen när jag föddes, men nästan Den tog bort när man undersökte hur öppen min mamma var. Barnmorskan hade sagt något i stil med "Nämen titta vad jag hittade!"

Kan barnet verkligen hålla spiralen i handen? Den borde väl rimligtvis hamna utanför fostersäcken och i så fall har barnet fått tag i den när vattnet gått och beroende på hur hinnas gått sönder?
  • Loui

Annakohler: jag har med funderar på det!!
    Man tar ju inte hänsyn t något som man inte tror finns. :o

• MissMurrig
    Eleonoratösen skrev 2010-10-27 12:00:22 följande:
    Jag höll inte i spiralen när jag föddes, men nästan Den tog bort när man undersökte hur öppen min mamma var. Barnmorskan hade sagt något i stil med "Nämen titta vad jag hittade!"

Kan barnet verkligen hålla spiralen i handen? Den borde väl rimligtvis hamna utanför fostersäcken och i så fall har barnet fått tag i den när vattnet gått och beroende på hur hinnas gått sönder?
    Har inte tänkt på det. Men det är den historien som jag fått höra.
  • Eleonoratösen

Missmurrig: Jag tänkte inte heller på det först, men så vandrade min tanke till att det inte kändes särskilt rimligt! Men en bra historia i alla fall! 

• astro
    Eleonoratösen skrev 2010-10-27 12:00:22 följande:

Kanske inte helt omöjligt med tanke på att spiralen antagligen suttit fel och kan ha hamnat lite hur som helst. Kroppen är mystisk på det sättet, en av min pappas tanter råkade svälja en synål och den kom senare ut av sig själv nere vid ena fotleden!
  • Sunkiissed
    astro skrev 2010-10-28 00:06:30 följande:
    Kanske inte helt omöjligt med tanke på att spiralen antagligen suttit fel och kan ha hamnat lite hur som helst. Kroppen är mystisk på det sättet, en av min pappas tanter råkade svälja en synål och den kom senare ut av sig själv nere vid ena fotleden!
    Va?! Helt jävla sjukt ju
  • astro
    SandraLindholm skrev 2010-10-28 00:14:48 följande:
    Va?! Helt jävla sjukt ju
    Ja visst ÄR det! På grund av den händelsen var jag livrädd för synålar som barn, trodde att om jag stack mig kunde de försvinna in i kroppen, typ
  • Sunkiissed
    astro skrev 2010-10-28 00:26:03 följande:
    Ja visst ÄR det! På grund av den händelsen var jag livrädd för synålar som barn, trodde att om jag stack mig kunde de försvinna in i kroppen, typ
    Haha ja det förstår jag! Visste inte ens att sådant kunde hända :S   Alltid roligt att lära sig något nytt ;)
  • Förväntansfull0406
    astro skrev 2010-10-28 00:06:30 följande:
    alltså... det där är en vandringssägen eller hur.
  • Sommarnatt2010
    Förväntansfull0406 skrev 2010-10-28 12:30:54 följande:
    Nä det tror jag inte...Nålar kan helt klart vandrar i kroppen.
  • astro
    Det var min pappa som berättade det för mig och han var vanligen mycket pålitlig. Han "samlade" på udda händelser kan man säga men han var mycket noga med att det verkligen rörde sig om saker som hade hänt.

Han var också försedd med ett stort antal olycksdrabbade tanter (släkt med många barn, mest flickor) - en annan av tanterna dog efter att ha matat sin tama snok. Den bet henne, antagligen av misstag, och hon fick blodförgiftning.

Det må låta lite besynnerligt men jag kan ärligt säga att jag har sett värre saker och som sagt, min pappa var en storartad skeptiker som granskade allting innan han förde det vidare.

Därav att jag tror på den vandrande nålen. 
  • JaneDoe10
    astro skrev 2010-11-02 00:58:16 följande:
    Därav att jag tror på den vandrande nålen. 
    Jag tror det kan vara sant. Förutsatt att hela nålen då hamnar i en blodåder, och det är ju oerhört sällsynt. Glad
    ♥ Vecka 20 ♥ BF 19 Mars ♥
  • Bellsam
    Fast det där har man läst om i tidningen lite då och då, saker som vandrat runt i kroppen och sen kikat fram någon annanstans. Inte så länge sen man läste om någon som blivit sjuten och sen hade kulan vandrat ut på ett annat ställe, efter flera år då såklart. Det är nog ingen vandringssägen.
Svar på tråden In på akuten med magsmärtor. Hem från förl. med bebis