Gravid och vill byta jobb
Hej!
Forlat att jag inte anvanda svenska vokaler, men jag har inte ett svenskt tangentbord!
Jag har jobbat pa samma foretag for ett tag nu, snart det ar 5 ar.
Sista aret har blivit tungt och trakigt darfor att jag trivs inte med min chefen och jag kanner mig understimulerat.
Foretagen gar inte sa bra, sa det har varit svart att byta jobb i foretagen
Halv ett ar sen, jag borjade hitta ett nytt jobb utanfor foretaget. Men det var svart och sen, jag blev gravid.
Nu ar jag i vecka 15 och jag har redan berattat pa min chef att jag ar gravid, darfor att det kan bli svart for att hitta en stand-in.
Ett par veckor fore jag har berattat, en ny platsen med en andra chef var nu ledig och denna chef visste att jag var gravid, darfor att han ville att jag resa i India, men sjalvklart, jag kunde inte.
Och, de har inte annu bestamt vem ska ta denna platsen, men det ser ut som de vill inte ta mig in, darfor att jag ar gravid!
Kan jag gora nagot (typ prata med HR) om de inte ta mig?
Nu, nasta vecka, jag ska ha en intervju pa en anna foretag, och jag vet inte om jag ska sager nagot eller inte. Om jag sager nagot, de vill inte ta mig, sakert! om jag sager ingenting och jag fa jobb, jag ska jobba ett par manader och sen gar i foraldraledigheten och jag tror att det ar inte sa bra att borja ett jobb sa dar.
Hur ska man gora?
Tack!