• Moni 79

Pergotimeätare!!

Hej !
    Söker någon  som liksom jag äter pergotime för att förhoppningsvis uppnå drömmen att bli gravid. Skulle vara skönt att ha någon att prata med, dela tankar, funderingar och rädslor med ...
    Vi har nyss "misslyckats" med vårt första pergotime försök...nu väntar ett "naturligt" försök  i november för att sen ska vi  försöka med pergotime igen i december ...

kram på er där ute som kämpar!! 

• Svar på tråden Pergotimeätare!!
  • Moni 79

Hej tjejer!
    Välkommen till oss Starpix, önskar er all lycka till med er första pergokur! Jag har BIM runt den  17 november, så vi ligger ganska lika i tiden :) Jag kör dock utan pergo denna gången, har ägglossning nu.... Lycka till!!!

Vilms: Ja väntan mellan ägglossning och BIM är nästan den värsta. Jag har ägglossning nu, är lite senare än jag brukar ha så jag antar att BIM kommer att bli lite senare än 17 november!! Håller tummarna hårt för er att det kommer att lyckas!! 

Kram på er!! 

• vilms07

hej!
    jag har ca en vecka kvar till BIM nu. känns inte alls som det funkade denna månaden heller, tyvärr. har fått mensvärk ordentligt idag vilket jag brukar få en vecka innan mens så den kommer nog punktligt nästa vecka. SUCK!

• Moni 79

Vilms, vad tråkigt att det känns som om det inte funkat den här gången heller :( Jag hoppas att du har fel angående detta...Har du föresten haft några problem att få tag på pergo?? jag har jagat det ett tag nu, finns inte på något av (alla) apotek i vår stad....verkar vara något strul från leverantören,  20 november har vissa fått som leveransdatum...då är det precis på håret att jag ska hinna få tag på pergo innan jag ska börja äta..suck..dock inte så mycket att göra, i värsta fall får vi väl köra "naturligt" en månad  till!!
    kram  

• Moni 79

Hej tjejer!!
    Hur går det för er?? Hoppas allt är bra!!
    Här väntar jag på att mensen ska komma, den kommer antagligen bli försenad (eftersom jag hade ägglossning så sent) men det känns som om den kommer... Hoppas det känns bättre för er!
    kram  

• helena29
    Moni 79 skrev 2010-11-15 20:45:47 följande:
    Hej tjejer!!
    Hur går det för er?? Hoppas allt är bra!!
    Här väntar jag på att mensen ska komma, den kommer antagligen bli försenad (eftersom jag hade ägglossning så sent) men det känns som om den kommer... Hoppas det känns bättre för er!
    kram  
    Varför känns det som om mensen ska komma då? Det kan ju ha tagit sig??!
  • starpix

En kompis till mig som har barn har sagt att det känns som om man ska få mens, fast sen kommer den aldrig, så än finns det hopp!

För mig känns det också som att den ska komma, men ännu ingenting. BIM imorgon.

• vilms07

Hej igen!

Jag har plussat efter denna pergokuren. Har inga symtom direkt och har ganska mkt mensvärk så oron för att få missfall igen är ganska stor just nu. Men jag försöker hålla hoppet uppe.

Lycka till ni andra som försöker med pergo!

• Moni 79

Hej tjejer!!

Vilms: Stor grattis till plusset!! Jag förstår din oro men jag tror att det kommer att gå bra den här gången!! Varmt lycka till!!

Här väntas det fortfarande, jag kan inte riktigt förklara varför det känns som om mensen kommer, det är bara en känsla jag har i kroppen...men som du skriver starpix så har jag känt som att mensen skulle komma förut och sen har den inte kommit och jag har varit gravid....lite jobbigt när det är så lika symptom....Jag hoppas att din mens inte kommer på BIM (eller senare heller)

trevlig helg !
    kram 

• vilms07

Tack Moni79! Har du testat då, kanske du är gravid!? När är bim?

Håller tummarna!

• Moni 79
    vilms07 skrev 2010-11-21 07:42:00 följande:
    Tack Moni79! Har du testat då, kanske du är gravid!? När är bim?

Håller tummarna!
    Tack Vilms för tummarna, men  det gick inte den här gången heller...testade negativt imorse... jag är lite förvirrad dock över min BIM, om jag räknade på  min cykel från i oktober hade jag BIM 17 november, men jag fick inget positivt ägglossningstest fören  den 8 november (dag 20)...om jag förstått det hela rätt så kan man oftast inte testa fören 14 dagar efter ägglossning, vilket i så fall är imorgon...men jag testade idag, för jag ville inte göra det innan jag skulle gå till jobbet imorgon... är besviken men hade ändå väntat mig detta....vi får se om jag orka jaga pergotime nu eller om jag struntar i det den här gången....
    Hur mår du?? Vilken vecka är du i nu??
    kram 
  • vilms07

Beklagar, vet hur tungt det är att testa negativt hela tiden. Känns så hopplöst liksom.

jag är bara på bim+4 så v5. hade gärna spolat fram till v12 och allt såg bra ut. pga mitt tidiga mf i somras känns ju allt väldigt osäkert med denna graviditet. jag har ju inga symtom heller direkt. och ganska mkt mensvärk som kan betyda vad som helst egentligen.

Håller tummarna för er! 

• Moni 79
    vilms07 skrev 2010-11-21 16:27:53 följande:
    Beklagar, vet hur tungt det är att testa negativt hela tiden. Känns så hopplöst liksom.

jag är bara på bim+4 så v5. hade gärna spolat fram till v12 och allt såg bra ut. pga mitt tidiga mf i somras känns ju allt väldigt osäkert med denna graviditet. jag har ju inga symtom heller direkt. och ganska mkt mensvärk som kan betyda vad som helst egentligen.

Håller tummarna för er! 
    Tack Vilms...jag det känns hårt varje varje gång man får negativt...jag brukar undvika att testa,just för att slippa se ett - på stickan,  brukar vänta ut mensen...men nu kände jag mig så osäker på när mensen skulle komma...men nu vet jag ju, bara att vänta på att den dyker upp...

Förstår att du känner dig orolig,det är inte konstigt med tanke på vad du har bakom dig...Här där jag bor kan man få göra ett tidigt VUL om man orkar tjata lite och känner sig väldigt orolig... kanske kunde lugna dig lite om du fick göra ett sånt! Håller tummarna för att du snart känner dig lugnare och kan njuta av din graviditet!

Idag har jag beslutat att inte köra med pergotime i nästa cykel heller, mest kanske därför att det är helt omöjligt att få tag på pergotime just nu verkar det som... var lite osäker på hur jag skulle göra, men nu har jag ju inget val och det känns ändå ok...jag vet ju att jag har ägglossning även utan pergotime!

Sköt om dig! kram  
Svar på tråden Pergotimeätare!!