• DragonLover

Hur sen ÄL med pergotime?

Hej,
    Jag undrar när ni fick ÄL efter att ni tagit pergotime?
    Dag 1 räknas som mensens första dag.
    Ni får gärna tala om ifall ni tog pergo dag 3-7 eller 5-9 samt enkel/dubbel/trippel kur etc.

Jag tog enkel kur pergo dag 5-9 och har testat negativt med ÄL-test dag 12-20.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sen ÄL med pergotime?
  • MD77

Jag har tagit enkel dag 3-7 och fått ÄL dag 15, 26 och 20. 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • pållan

Enkel kur dag 5-9, fick (troligtvis, ska dubbelkolla med VUL imorgon) ÄL på CD 15. Har naturlig ÄL. 

• Fimpen72

Har ingen egen ÄL.
    Får ÄL på dag 19 vid enkelkur

• GakkenLive

Förra månaden då jag åt en dubbelkur (min första kur)
    Så fick jag älstegrning på dag 14.
    Den här månaden (tabletterna ska ju verka en månad efter med) så fick jag mycket senare, stegrning på dag 17.
    Vilket oroar mig då jag har 28 dagar (som normalt) Vilket beyder att jag tycker jag har en jäkligt kort fas,,

Ska till min spec läkare i morgon,ska bli intressant o höra vad hon anser om den saken.

• GakkenLive

...btw, åt pergo dag 5-9

GakkenLive skrev 2010-10-24 21:42:04 följande:
    Den här månaden (tabletterna ska ju verka en månad efter med) så fick jag mycket senare, stegrning på dag 17.
    Vilket oroar mig då jag har 28 dagar (som normalt) Vilket beyder att jag tycker jag har en jäkligt kort fas,,

Ska till min spec läkare i morgon,ska bli intressant o höra vad hon anser om den saken.
  • Fimpen72
    GakkenLive skrev 2010-10-24 21:42:04 följande:

Tror du inte att lutealfasen kommer bli den samma, dvs 14dgr och du bara får senare BIM?
  • DragonLover

Tack för alla era svar!
    Är så nyfiken på detta eftersom jag givetvis hoppas på att jag fick äl efter att jag slutade testa dag 20.
    Glad

• Lille Gris

Har egna "cykler" på 35-100+ dagar annars.
    Åt pergo dag 5-9, 6 st enkelkurer, och fick äl som tidigast på dag 19 och som senast på dag 25. Oftast på dag 21 (3 ggr)

Ibland är andras bild av att ha roligt väääldigt olik din egen
  • kattis123

Hej Har ni som fått ÄL blivit gravida av pergotime? Jag har precis ätit första kuren, enkel. Fick ÄL på dag 16 men jag har ännu inte fått plus på stickan.

• MD77

Ja, det finns massor som blivit gravida med Pergo. Jag blev gravid på 3e kurenGlad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • kattis123
    MD77 skrev 2010-10-31 09:28:27 följande:
    Ja, det finns massor som blivit gravida med Pergo. Jag blev gravid på 3e kuren
    Hoppas, hoppas, hoppas!

Fick du äl på de två första kurerna, men blev inte gravid på dom? Utan på den tredje!
  • Lille Gris
    kattis123 skrev 2010-10-31 00:28:01 följande:
    Hej Har ni som fått ÄL blivit gravida av pergotime? Jag har precis ätit första kuren, enkel. Fick ÄL på dag 16 men jag har ännu inte fått plus på stickan.
    Nej, jag blev inte gravid med hjälp av pergotime trots 6 st äl. Vi behövde ivf.
    Ibland är andras bild av att ha roligt väääldigt olik din egen
  • MD77
    kattis123 skrev 2010-10-31 11:08:09 följande:
    Fick du äl på de två första kurerna, men blev inte gravid på dom? Utan på den tredje!
    Ja, jag hade ÄL alla gånger, men det tog sig inte förrän på tredje. Tog även progesteron för att förläng lutealfasen, har bara 9 dagar,det kanke påverkade också.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • LoveP

Hej va skönt att läsa om några som fått äl sent av pergotime . Förra omgången fick jag dag12.. Denna omgången är jag på dag 20 o fortfarande inget positivt äl-test. Har testat sen 10. Nu har jag inga mer paket o enligt merck idag är inget på ingång :(. Denna eviga väntan på pergotime är så tröttsam. Lycka till allihop med era pergokurer :)!!

• helena29

Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...Dag 13 idag.
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....?
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?

Svar på tråden Hur sen ÄL med pergotime?