ohbaby skrev 2010-10-30 00:42:20 följande:
Ja, det lutar åt det hållet.. Att jag får lägga av med ungdomsarbetet. Men det kommer att vara väldigt jobbigt! Har hållt på med det i åtta år och de andra som hjälper till där är mina bästa vänner! Vi ses ju iof vid flera andra tillfällen också men vi får väl se..
Jag tror tyvärr det är jobbet som gör mig stressad. Och det är ju svårt att sluta med bara sådär. Ha dessutom precis fått en befordran som börjar från årsskiftet.
Ja ni, det är inte lätt det här med att stressa ner. Kommer ni på nåt bra så säg till!
Vad på jobbet är det som stressar dig? Stressar du över jobbet även när du kommit hem?
Lotusblomma skrev 2010-10-30 00:50:19 följande:
En till här...eller vi är ju två
Gubben jobbar vansinnigt mycket o låååånga pass för att kämpa sig fram till en heltid o fast tjänst.
Jag har varit arbetslös länge, dels pga att jag fick barn 2007 o var då mammaledig ett år efter. 2009 gick jag igenom en skilsmässa, efter det träffade jag min älskling i maj i år...
Nu har jag äntligen fått napp på jobbfronten, börjar på måndag med arbetsförberedande praktik i 4 veckor då jag helt saknar erfarenhet från denna bransch så nu gör jag ju inte mycket annat än känner press att lyckas få vara kvar 1 december...
Samtidigt försöker vi få till att bli gravid(a). Det är mycket nu...plus att det är struligt från mitt förra förhållande/äktenskap till o från, allt gnager på rätt hårt nu.
Är faktiskt inte förrän nu när jag sitter o skriver ner hur det är i stora drag som jag börjar fatta hur stressat det egentligen är!
P-sprutan gick ut 12 augisti i år så det kan ju ta tid pga den med MEN jag har regelbunden mens o tyvärr kom den idag som beräknat...skit liksom!
Dock kan det vara bra på sitt lilla sätt att den kom nu med så jag hinner stadga in mig på nya jobbet...
Jösses, hoppas ju ändå på ett plus innan nästa sommar...undrar om det är möjligt?!
Nån aning om hur lång tid det kan ta för din man att få heltid/fast tjänst?
Spännande med praktik och ev. arbetsmöjlighet! Håller tummarna för dig! Du får väl försöka ta det så lugnt det går, tänka positivt, självklart fixar du detta! och undvik att oroa dig över saker... det tar bara energi
Hoppas det blir bättre med ex-strulet också... men hur är det där? Krånglar exet? Är det något du går och grubblar över?
--------------------------------------
Vi har en person i vår närhet som ska ha sitt andra barn i januari, vi firar jul ihop. Hade varit så skönt att iaf få ett plus innan jul! Blir nog lite psykiskt påfrestande annars att se hennes stora mage och korta tid kvar till förlossning. Och fr.a. ett plus innan barnet kommer! Shit så piss jag kommer må annars!!!
Oopsa, nu började jag stressa över nåt jag inte kan påverka eller veta nåt om. Fy mig!!! Inte tänka så! *detta är INTE lätt*
POSITIVT my friends! och INTE oroa sig för saker i framtiden vi eg. inte kan veta nåt om, eller påverka. Här och nu. Idag ska vi försöka få lite ordning i lägenheten, äta god frukost, och jag ska försöka träffa en kompis som kommer vara i trakterna några dagar, liten stadsrunda också. Frukost nästa! och satsa på en bra och trevlig helg :).