• Björkpollen

Var säljer man sina vikblöjor om inte på tradera, min auktion togs bort?

Jag köpte själv mina vikblöjor via Tradera för mindre än ett år sedan. Sen har jag av olika skäl inte använt dessa och tänkte sälja dem vidare. Då tog de bort min auktion med tillägget att det inte var tillåtet.

Vad gör man då? Finns det nåt annat alternativ för försäljning av dessa?

• Svar på tråden Var säljer man sina vikblöjor om inte på tradera, min auktion togs bort?
  • Nyfiken gul

Testa blocket kanske?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Maria K

På Sjalbarn kan man även sälja tygblöjor.

• littlepixiegrl

varför är det inte tillåtet? Det finns ju annonser ute nu med tygblöjor på tradera!

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Björkpollen

Jag vet. Jag har ju sett dem och jag har själv köpt dem där. Jag fattar ju inte vad som är problemet. Blocket känns sådär när jag bara har 5 stycken som jag tänkte sätta ut på auktion. Avgiften på 30 spänn på Blocket känns lite stor tyckte jag som hellre hade sett dem på Tradera. Men men, Ska förresten kolla in sjalbarn, tack för tipset.

• Nyfiken gul

lägg ut dom här på Familjelivs köp och sälj..

men om deras auktioner på tradera får vara kvar och folk budar på dom kanske det vore på sin plats att fråga Tradera vad som faktiskt gäller? 

Jag vet att Blocket ibland kan vara känsligt, jag fick inte sälja en viss vara för att jag formulerade mig på ett visst sätt och annonsen togs bort. När jag sen utelämnade vissa ord och bara skrev 2 rader så godkändes den och jag fick varan såld.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Björkpollen
    Nyfiken gul skrev 2010-10-24 21:59:05 följande:
    lägg ut dom här på Familjelivs köp och sälj..

men om deras auktioner på tradera får vara kvar och folk budar på dom kanske det vore på sin plats att fråga Tradera vad som faktiskt gäller? 

Jag vet att Blocket ibland kan vara känsligt, jag fick inte sälja en viss vara för att jag formulerade mig på ett visst sätt och annonsen togs bort. När jag sen utelämnade vissa ord och bara skrev 2 rader så godkändes den och jag fick varan såld.Hu
    Högst märkligt, men jag misstänker att det är så det är. Att jag hade nåt ord med som inte passade, eller nåt annat fel med själva annonsen. Ska kolla in hur de andra formulerat sig, och om inte annat så kan jag lägga ut dem här på fl. Trots all tid här på fl har jag liksom missat att det finns en sån sida här. Tack.
  • Loriyana

Jag köpte själv min dotters blöjor på Tradera. Hade tänkt sälja dem där igen men mina annonser togs också bort. Jag tror det beror på att Tradera går under Ebay och Ebay har ett förbud mot att sälja begagnade blöjor och barnunderkläder, jag frågade dem om det och de sa att det var för att undvik att perversa typer köpte dem. Jag tycker det låter urlöjligt.

• Suneboll

<klart du ska sälja dem på tradera, verkar märkligt, maila dem o fråga vad som var fel.

men jag har köpt begagnade blöjor på ebay...är det nått nytt påfund
    Perversa typer, grejorna är ju tvättade 

• Loriyana
    Suneboll skrev 2010-10-29 09:28:40 följande:
    <klart du ska sälja dem på tradera, verkar märkligt, maila dem o fråga vad som var fel.

men jag har köpt begagnade blöjor på ebay...är det nått nytt påfund
    Perversa typer, grejorna är ju tvättade 
    När köpte du dem? För jag försökte med både ebay och tradera och auktionerna togs bort. Ebay låter INTE en sälja begagnade tygblöjor och inte tradera heller.
  • Suneboll

Men där finns ju massor av beg tygblöjor just nu på tradera...fattar ingenting, jag kollade igår 

• h80

Kopierat från traderas regler

Följande får inte säljas på Tradera
    Begagnade underkläder - till exempel boxershorts, trosor, BHar, kalsonger, tygblöjor, badkläder samt övriga sportunderkläder.

Varför har Tradera den här policyn?
    Tradera tillåter inte försäljning av begagnade underkläder av hygieniska skäl.

att det finns auktioner ute beror nog på att folk inte läser reglerna o att tradera inte kan ha koll på alla auktioner som är ute

• Suneboll

Oj....va tråkigt kan jag tycka...hygieniska skäl...det är ju upp till köparen om man tycker det är ok kan jag tycka.
    Är ju världens bästa ställe att köpa amningsbhar på om man har udda stl.

• h80
    Suneboll skrev 2010-11-02 07:39:49 följande:
    Oj....va tråkigt kan jag tycka...hygieniska skäl...det är ju upp till köparen om man tycker det är ok kan jag tycka.
    Är ju världens bästa ställe att köpa amningsbhar på om man har udda stl.
    håller med dig, det borde ju vara upp till säljare. Men man får inte ens sälja solskyddskläder...
  • Suneboll

Solskyddskläder, oj....verkar faktiskt konstigt, vanliga tröjor har man ju oxå mot kroppen.
    Så tråkigt :0( jag älskar att handla på tradera

• h80
    Suneboll skrev 2010-11-02 07:59:09 följande:
    Solskyddskläder, oj....verkar faktiskt konstigt, vanliga tröjor har man ju oxå mot kroppen.
    Så tråkigt :0( jag älskar att handla på tradera
    ja, men tydligen så går det under kategorin "badkläder" Rynkar på näsan
Svar på tråden Var säljer man sina vikblöjor om inte på tradera, min auktion togs bort?