• Juliii86

Barnmobil till fyraåringar

Vad anser du om att en fyraåring ska ha en mobil?

Välj vilken alternativ du anser om frågan och lämna gärna en kommentar.

Jag tycker personligen att det är onödigt och idiotiskt att ett barn ska ha en mobil. Varför ska de överhuvudtagen behöva ha en mobil? De gör allt för att kunna tjäna pengar, suck!

Här nedan kan du läsa lite om vad mobilen handlar om.
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5421206.ab

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barnmobil till fyraåringar
  • Saarraa

Idiotiskt, onödigt, och ja jag vet inte.. Aldrig att jag skulle skaffa en mobil till min son när han är 4 år, finns inte en chans. Jag fick min första mobil när jag började högstadiet, och det är min plan för sonen också.

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • Red Velvet

Det är ju bara sjukt.
    Varför ska man utsätta småbarn för onödig strålning?
    Och hur ofta behöver en 4åring en EGEN telefon? Fattar inte grejjen.

• ooOOblubbOOoo

Lite lätt onödigt...
    En 4-åring ska inte vara så långt borta att jag måste ringa till denne. Min 5-åring har precis börjat få gå ut själv en stund, men då ska jag kunna se honom. Vad skulle han med en mobil till?

Vad ska man skriva här då?
  • Juliii86

Ja visst är det idiotiskt! SUCK!Foten i munnen

• CeeJay

Helt onödigt. Mina barn är inte i behov av telefoner annat än till leksaker och då är det ickefungerande gamla telefoner

Aldrig att dom behöver en mobil när de är 4 år Min äldsta dotter är 6,5 år och har fått höra att man KAN ha en egen mobil först nu, hon är dock inställd på att hon kommer behöva/kommer få en tidigast när hon börjar i 3:an, dvs när hon är 9 år (absoluuuuut tidigast...)

• Halkatla

Förr tyckte jag att det bara var idiotiskt, men jag kan tänka mig lägen där detkan vara OK. T.ex barn som bor varannan vecka hos mamma och pappa, men vill kunna prata med föräldrarna.

Eller som säkerhetsdetalj mer eller mindre fastsydd i kläderna om man har med sig ett rymningsbenäget barn på Gröna Lund eller liknande.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • mammatalman

en 4åring behöver ingen mobil. men jag skulle vilja ge en sån till min dotter som snartr fyller 8

• puss

tycker det är skitbra och kommer köpa en. det finns inget som säger att man MÅSTE vara just 4 år, den passar jättebra för en 7 eller 8 åring ju.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • DLV

Till en fyraåring, aldrig i livet. Däremot såg den ut att kunna funka till en gammal senil med dålig syn. Bara två knappar att trycka på, praktiskt. Glad

• puss
    DLV skrev 2010-10-24 11:49:46 följande:
    Till en fyraåring, aldrig i livet. Däremot såg den ut att kunna funka till en gammal senil med dålig syn. Bara två knappar att trycka på, praktiskt. Glad
    man måste som sagt inte vara fyra år.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Ejin

inte för en 4 åring..
    men kanske för ett barn som är ett par år äldre som är ute mkt med kompisar och så. Praktiskt att kunna nån och bra att man bara kan ringa mamma o pappa så behöver man inte oro sig för att dom ringer någon annan..

• Juliii86

Jo men om man ger en mobil till en 9 åring varför ska de ha en sådan mobil som bara har 2 knappar?  En fyra åring kan ju inte använda en avancerad mobil. Så jag tror dom säger att just den mobilen ska en 4-åring ha eller är jag helt ute och cyklar?

• DLV
    puss skrev 2010-10-24 14:51:34 följande:
    man måste som sagt inte vara fyra år.
    Jag tycker inte att åldern i sig spelar så stor roll heller, men att ge en mobiltelefon till ett barn över huvud taget känns ganska onödigt.
Svar på tråden Barnmobil till fyraåringar