• puss

Vad tycker du om städhjälp hemma?

säg nu.

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 19:08
    vitt. dvs reg firma med f-skattsedel.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om städhjälp hemma?
  • gryning2

Tillägg: Jag tycker dock att man kan bekosta det som det kostar utan att ha avdrag. Jag tror de flesta som anlitar hjälp skulle ha råd även utan RUT.

Mamma till H född 071017
  • Gladabarnensmamma

kan inte riktigt se det negativa med det faktiskt. Dom som har råd köper ju städhjälp hursomhelst, genom att göra det lättare (dvs. billigare) med vit städhjälp skapas ju jobb = mera skatteintäkter. Det har gynnat väldigt många som fått städjobb - samt småföretagare som startat städfirma.
    Om jag hade råd och inte var så petig själv skulle jag också ha städ-tvätt-laga-mat hjälp en dag i veckan, det vore rena paradiset!!!

• jådåsåatt

Önskar mest att jag själv hade råd.
    Fast jag hatade att vi hade det när jag växte upp, föräldrarna sa åt henne att inte städa våra rum, tyckte att det var höjden av orättvisa!

• Suzy QX
    Stealth skrev 2010-10-27 19:29:22 följande:
    Försäkringsbolaget har inget att invända om det är fackmannamässigt utfört gällande badrum, el får du inte enligt lag mixtra med utan behörighet, så det är inte direkt jämförbart.
    Jag jämförde inte direkt elarbeten med badrumsrenovering. Dessutom sa jag även att inte ALLA är lämpade att göra vissa renoveringsarbeten i hemmet. Stambyte, mura skorssten osv. Visst kan man läsa sig till mycket, men det finns gränser. Fackmannamässigt utfört kan man Tycka att man klarar av. Men missar man något får man inget ut. (även om jag vet att det är fler fall av anlitade firmor som fuskar eller slarvar än just hemma-fixare som gör allt enligt boken (när det gäller badrum).
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • logg81

Bryr mej inte... Jag städar efter mej själv. Hur andra gör har jag inte tid att lägga mej i... Jag har lixom lite annat i livet att styra med.. Städning bland annat

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • anne h
    puss skrev 2010-10-24 19:00:42 följande:
    säg nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 19:08
    vitt. dvs reg firma med f-skattsedel.
    Säger bara en sak; vill ha!!!

Vore SÅ skönt att som ensamstående heltidsarbetande 4-barnsmorsa med handikappat barn få hjälp med åtminstone lite städning då och då.. gärna en gång i veckan.

Vad kostar det? Vad gör de som städar, dvs plockar/sorterar leksaker, dammsuger, dammtorkar...? 
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • bambigirl
    anne h skrev 2010-10-27 21:03:23 följande:
    Säger bara en sak; vill ha!!!

Vore SÅ skönt att som ensamstående heltidsarbetande 4-barnsmorsa med handikappat barn få hjälp med åtminstone lite städning då och då.. gärna en gång i veckan.

Vad kostar det? Vad gör de som städar, dvs plockar/sorterar leksaker, dammsuger, dammtorkar...? 
    De gör det du ber om och du betalar. Jag plockar själv och tar ut mattor som man inte dammsuger (typ trasmattor). Men vill jag så kan de flytta på alla saker (fast det blir mest i en hög då) och ta ut alla mattor.

Min städfirma tar 306 kr inkl moms i timmen, där jag bor är de billigast. De andra firmorna tar 360 och 395 per timme. Har dock sett att det är billigare för andra här på fl.
  • anne h
    bambigirl skrev 2010-10-27 21:12:07 följande:
    De gör det du ber om och du betalar. Jag plockar själv och tar ut mattor som man inte dammsuger (typ trasmattor). Men vill jag så kan de flytta på alla saker (fast det blir mest i en hög då) och ta ut alla mattor.

Min städfirma tar 306 kr inkl moms i timmen, där jag bor är de billigast. De andra firmorna tar 360 och 395 per timme. Har dock sett att det är billigare för andra här på fl.
    Tack!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Yollis

Gryning2, vi skulle aldrig köpt städhjälp om vi inte fick Rut!
    Vi betalar 125:- efter RUT-avdraget.
    Vi trodde aldrig vi skulle ha råd med det innan denna firman dök upp i vårt närområde.

• puss
    gryning2 skrev 2010-10-27 19:29:44 följande:
    Tillägg: Jag tycker dock att man kan bekosta det som det kostar utan att ha avdrag. Jag tror de flesta som anlitar hjälp skulle ha råd även utan RUT.
    är det därför användarna har ökat så lavinartat?
    det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Vad tycker du om städhjälp hemma?