• Här och nu

Nej under akten; kräver du att det respekteras?

Mitt svar är ett rungande ja.

• Svar på tråden Nej under akten; kräver du att det respekteras?
  • Reglementet

Tja, jag och min make kanske inte riktigt har samma idé som alla andra. Vi säger rakt ut om det gör ont, vi blir trötta eller om tvn brinner. Så funderar vi ut tillsammans om vi vill fortsätta eller inte.

*Kommersiellt budskap*
  • Här och nu
    Reglementet skrev 2010-10-26 14:50:10 följande:
    Nej, min man skulle inte fortsätta om jag sade jag hade ont. Jag skulle inte fortsätta om han hade ont.

Det är inte samma sak. Behöver man säga nej till partnern, har denne redan korsat en gräns. Känner man varandra så kan man läsa av varandra.
    Det kan ju börja göra akut ont och då kan man behöva vråla ett nej. Inte så lätt att avläsa, om man har sex utan ögonkontakt, vilket många ställingar ger. Man läser inte ALLTID av varandra trots massor med år ihop. Jag säger nej om jag behöver avbryta eller du... Behöver inte betyda att det är övergrepp. Alla gör inte som ni.
  • Här och nu
    Reglementet skrev 2010-10-26 14:54:08 följande:
    Tja, jag och min make kanske inte riktigt har samma idé som alla andra. Vi säger rakt ut om det gör ont, vi blir trötta eller om tvn brinner. Så funderar vi ut tillsammans om vi vill fortsätta eller inte.
    Man kan va rak på många vis. Så om det gör ont, måste du ha hans åsikt för att inte fortsätta?
  • Akropol

Om jag säger något är det i så fall STOPP. Det betyder ju att man ska stanna vilket jag tycker är bättre än NEJ som i sig inte betyder någonting.

• Här och nu
    Akropol skrev 2010-10-26 15:01:30 följande:
    Om jag säger något är det i så fall STOPP. Det betyder ju att man ska stanna vilket jag tycker är bättre än NEJ som i sig inte betyder någonting.
    Nej betyder just nej- att det inte är ok. Jag säger du... o förklarar.
  • Akropol
    Här och nu skrev 2010-10-26 15:10:21 följande:
    Nej betyder just nej- att det inte är ok. Jag säger du... o förklarar.
    Jag säger tomat och du säger tomat. Det funkar visst inte att säga så på svenska... Båda fungerar och det är som du säger bra att man förklarar sen. Ofta kanske man inte vill avbryta helt utan bara skaka liv i handen som somnat eller så.
  • Faber
    Här och nu skrev 2010-10-26 14:24:12 följande:
    Är du allvarlig? Och inspiration handlar de väl oftast inte om, utan smärta, trötthet, sjukdom... Uppoffring? Ska vi ha sex är det för att båda vill. Det är ingen service!
    Vad är det då?
  • Här och nu
    Faber skrev 2010-10-26 17:27:27 följande:
    Vad är det då?
    Ett ömsesidigt umgänge.
  • Reglementet
    Här och nu skrev 2010-10-26 22:49:54 följande:
    Kan du svara eller inte?
    Det var väldigt roligt.

Som sagt, vi pratar om det. Det kanske går att fixa. Svider det är det bara att ha på lite glidmedel:P
    *Kommersiellt budskap*
  • Här och nu
    Reglementet skrev 2010-10-27 08:50:23 följande:
    Det var väldigt roligt.

Som sagt, vi pratar om det. Det kanske går att fixa. Svider det är det bara att ha på lite glidmedel:P
    Glidmedel löser inte allt.
  • Akropol
    Här och nu skrev 2010-10-29 10:38:58 följande:
    Glidmedel löser inte allt.
    Det ryktas om att Coca Cola ska kunna lösa allt. Jag tror det är en myt.
Svar på tråden Nej under akten; kräver du att det respekteras?