• ninni00

Bryter med min vän

Vi är ett gäng tjejer sen skoltiden som försöker träffas några ggr per år, grilla dricka lite vin och bara surra. Nu fyller vi 40år och en av tjejerna drar ihop en stor fest. Jag får ett inbjudningskort där det står  att jag är välkommen till denna häftiga fest.

Frågar lite fint om jag får ta med min sambo? Får till svar: Jag bjuder endast par som jag umgås med, pga platsbrist kan jag inte bjuda alla respektive.

Min sambo blir lite snopen och även jag. Är det vanligt att bjuda bara en i en relation? Det blir ju en en stor fest med mycket folk, inte en liten mysig tillställning med de närmaste. Flera par och sen jag solo, som femte hjulet....har nån varit med om liknande?

• Svar på tråden Bryter med min vän
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    När din väninna satt den här gränsen att bara bjuda de par hon umgås med hamnar din sambo utanför och om du skall gå på festen får du gå utan din sambo. Antingen går du själv och ser glad ut och respekterar hennes beslut eller så får du avstå eftersom du inte helt sympatiserar med hennes beslut. Du kanske själv hade gjort på ett helt annat sätt men nu är det så hon vill ha det. Funderar igenom hur du vill göra. Jag tror inte att hon menar illa utan det är säkert som hon säger, platsbrist. Du kanske får lite dåligt samvete gentemot din sambo men tänk inte så för det här är din väninnas val och fest. Det finns ju inga regler kring sådana här fester. Man gör som man själv vill.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Bryter med min vän