• marla333

Ramones tröja från hm, hey ho lets go? stötande?

Köpte en tröja från hm med ramones tryck på framsidan en av deras låtar på baksidan: hey ho lets go. 
    Min mamma blev chockad att jag köpte den till min dotter, visste jag inte vad "ho" betydde?
    tänkte inte alls på det, utan att det skulle vara kul när hon kan gå, lite som hej och hå...
    Men när jag tänkte lite efter så är det inte alls bra att det står så på en barntröja... vad tycker ni andra? 

• Svar på tråden Ramones tröja från hm, hey ho lets go? stötande?
  • CHARLATAN
    lokisse skrev 2010-10-25 15:38:12 följande:
    vad vill du komma fram till?

att du har rätt?

ska jag krypa och gnälla om förlatelse?

läs mina inlägg sa ser du vad jag skrivigt om saken.
    sen är det upp till dig att tro vad du vill jag ser ingen större vinning i att diskutera det hela i evigheter.
    jag har sagt vad jag vet och vad jag hört du har sagt det du vet och har hört mer är det inte.
    Anledningen till varför jag fortsatt skriva är på grund av ditt inlägg "ja i det fallet betyder det hora". Försöker då förklara att det inte alls betyder hora... i det fallet. Att det spelar ingen roll om uttrycket är gammalt eller om Ramones spelar punkmusik för i det här fallet betyder det inte hora.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • lokisse
    CHARLATAN skrev 2010-10-25 15:55:09 följande:
    Anledningen till varför jag fortsatt skriva är på grund av ditt inlägg "ja i det fallet betyder det hora". Försöker då förklara att det inte alls betyder hora... i det fallet. Att det spelar ingen roll om uttrycket är gammalt eller om Ramones spelar punkmusik för i det här fallet betyder det inte hora.
    men det har jag ju redan svart pa
    ta och läs inlägg 14.

alltsa vad vill du?
  • k girl

För det första tillhör uttrycket "ho'" eller "hoe" framför allt den afrikansk-amerikanska slangen, även om uttrycket har anor.

För det andra: i den gladpunk som Ramones var representanter för, och som Blitzkrieg Bop likaledes är representanter för, är det rätt osannolikt att uttrycket "hey-ho" betyder "tjena bruden/hora". Snarare "who gives a fuck, jaha, sånt är livet, vi kör!!". http://news.bbc.co.uk/2/hi/8231771.stm

"I hate to blow the mystique, but at the time we really liked bubblegum music, and we really liked The Bay City Rollers. Their song 'Saturday Night' had a great chant in it, so we wanted a song with a chant in it: 'Hey! Ho! Let's Go!'. 'Blitzkrieg Bop' was our 'Saturday Night'. (Citat från "From Abba to Zoom", David Mansour). Kan också nämna att The Bay City Rollers ramsa var S-A-T-U-R-D-A-Y night!.

• Sense of happiness

Jag tycker inte att det är stötande alls! Hade kunnat köpa en sådan tröja till mina egna barn.

♥ Isabelle ♥ Linnea ♥ Jonathan ♥ Nathaniel ♥ Vincent ♥
  • CHARLATAN

Ja jag har läst inlägg 14 där det står att om tomten var punkare skulle hans ho kunna betyda hora. Men det är ju det jag fortsatt skriva om. Att punk inte har nåt med hoe att göra och att dra paralleller mellan dem inte funkar. Har du svårt för att jag anser att du har fel? Och vad jag vill är väl att TS och andra som läser inte ska gå runt och tolka in massa skit bara för att de läst på nåt forum att om ordet ho syns tillsammans med en punksymbol så betyder det hora.

• lokisse
    CHARLATAN skrev 2010-10-25 20:02:57 följande:
    Ja jag har läst inlägg 14 där det står att om tomten var punkare skulle hans ho kunna betyda hora. Men det är ju det jag fortsatt skriva om. Att punk inte har nåt med hoe att göra och att dra paralleller mellan dem inte funkar. Har du svårt för att jag anser att du har fel? Och vad jag vill är väl att TS och andra som läser inte ska gå runt och tolka in massa skit bara för att de läst på nåt forum att om ordet ho syns tillsammans med en punksymbol så betyder det hora.
    ja om du kikar sa ser du att det är dirkkta fragor till mig och citat.
    jag brukar svara pa tilltal.
    du far tycka att jag har hur fel du vill jag säger inte ens imot. men lite seg tycks du vara da du inte fattar det.
  • CHARLATAN

Pratar du om inlägg #14?

lokisse skrev 2010-10-25 15:15:42 följande:
    och sen tror jag nog att ett ord kan ha flera betydelser och om tomten varigt en punk skulle jag nog mycke väl kunna tänka mig den översätningen.
    Jag argumenterar mot det här, kopplingen mellan orden ho och hoe och punk och ordet hoe.
    Vad är det jag borde fatta?
  • PruttPottan

Lika stötande som att tomten säger "ho ho" på jul. Bäst att sätta munkavel på tomten mao..

• PruttPottan
    Rocktroll skrev 2010-10-25 23:09:23 följande:
    Haha skulle inte sätta på min unge den men den va rolig Tungan ute
    Ja, jag tycker den är ursöt.. Kan bara inte med att skaffa en sådan i en liten by som vi bor i *s* Sambon älskar den!
  • Mopplis

Jag skiter totalt i vad ungar har på sig sålänge kläderna fyller sin funktion.

Det är ju uppenbart att det är en vuxen som valt det.

På t-shirt hell finns de roligaste barkläderna jag sett och jag fixade en:

" i tore mommy a new one" till min kompis son ( beror ju på vilken humor man har)

Känns lite som att göra en höna av en fjäder.

• frk Carlsson

som ngn här redan har skrivit så betyder inte "ho" hora. det stavas "hoe" till att börja med. plus att ramones är ett 70-talspunkband som inte har NGT med hip hop (där "hoe" används som uttryck av vissa).

däremot är det stötande att h&m trycker upp t-shirts med ramones. tycker inte att de har så mkt gemensamt med 70-talspunk direkt...

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • Rakad Apa
    marla333 skrev 2010-10-25 14:18:51 följande:
    Köpte en tröja från hm med ramones tryck på framsidan en av deras låtar på baksidan: hey ho lets go. 
    Min mamma blev chockad att jag köpte den till min dotter, visste jag inte vad "ho" betydde?
    tänkte inte alls på det, utan att det skulle vara kul när hon kan gå, lite som hej och hå...
    Men när jag tänkte lite efter så är det inte alls bra att det står så på en barntröja... vad tycker ni andra? 
    Fan sa larvigt! Sa jultomtar som ropar "ho ho ho" ar oxa olampliga?
    "Hey ho, lets go" uttrycket ar ju aldre an slangordet "ho", och har inget med ordet Hora att gora.
  • Purpurbräcka
    marla333 skrev 2010-10-25 14:18:51 följande:
    Vad tror din mamma att de sju dvärgarna sjunger på väg hem från gruvan?
  • Niiskuneiti
    frk Carlsson skrev 2010-10-26 09:35:04 följande:
    som ngn här redan har skrivit så betyder inte "ho" hora. det stavas "hoe" till att börja med. plus att ramones är ett 70-talspunkband som inte har NGT med hip hop (där "hoe" används som uttryck av vissa).

däremot är det stötande att h&m trycker upp t-shirts med ramones. tycker inte att de har så mkt gemensamt med 70-talspunk direkt...
    Håller med dig. Härligt att de blivit en del av kommersialismen Flört
  • Anonym8567

Det ni tänker på stavas "hoe" inte "ho".

Svar på tråden Ramones tröja från hm, hey ho lets go? stötande?