Kvaddlarna var kanon, det gjorde väldigt ont när de la dem....men så underbart när min ryggsmärta bara försvann. Jag tog flera omgångar kvaddlar och kommer att vara positivt inställd på det vid nästa förlossning. Jag tog nog 3 eller 4 omgångar kvaddlar.
Det är ju bara sterilt vatten under huden, dvs helt ofarligt.
Fick dock senare ryggmärgsbedövning vid ett akut kejsarsnitt. Kännslan att inte få tillbaka kännseln i benen på 4 timmar med vetskapen om att de under fulla krystvärkar ville att jag skulle säga till om det kändes konstigt vid själva sticket i ryggraden. Allt känndes konstigt och det tog 4 timmar för sista benet att vakna till liv. Jag var vädligt orolig för att det hade gått sent och att jag skulle vara förlamad resten av livet.
Provade även akupressur under förlossningen, det var väldigt skönt men i efterhand tror jag inte att det var så smart eftersom jag aldrig blivit bra i mitt bäcken sedan förlossningen. (Min man fick tryckta ihop mina höfter från sidorna under värkarbetet.) Har fått reda på av min sjukgymnast nu efteråt att jag har ett överrörligt bäcken, det ihop med foglossning och kraftigt tryck var nog förmycket för mina leder.