M och M skrev 2010-10-25 22:02:03 följande:
Ja hm vad svårt vad vi ska göra. Hon har fått gröt nu någon vecka på kvällen, men jag känner att jag gärna vill ge flaskan som sista kvällsmål. Så det är ju om vi ska "gå tillbaka" och ge ersättning igen på kvällen och se om hon håller sig mätt genom natten på det. Gör hon det så kan vi ju lugnt fortsätta med den men märker vi att hon blir hungrig så får vi kanske fundera på välling ändå då.
Jag förstår inte varför man måste ge välling egentligen. Det är ju en valfrihet. Hade du ammat hade du kanske valt att ha den där stunden på kvällen att varva ner med bebis vid bröstet?
Vi har gjort en hel mysig stund av allt. Man gör kväll genom att tvätta av sonen, sen borsta tänderna och sen luta sig tillbaka i en skön fåtölj med han på armen och en flaska ersättning eller två ibland. Han somnar lugnt ochh sover för det mesta hela natten.
Du väljer helt själv hur du känner att du vill göra. Det handlar ju inte om du ska ge henne en flaska sprrit eller inte utan vilken mat som passar din bebis =) Och det ena utesluter ju inte det andra.