• Jis

Blödning vid IVF- vanligt?

jag är inne på min andra omgång med IVF. Förra gången fick jag mens på RD 7. Inatt så fick jag en blödning  på RD 6-7. Det var färskt blod, en del. Imorse var det nästan inget blod alls, tog mitt Crinone som vanligt. kom till jobbet efter en promenad på 45 min och trodde att det skulle vara massa blod, men ingenting. Det som var nu var mer gammalt.

Så, frågan är, hur vanligt är det att blöda undert ruvning?

• Svar på tråden Blödning vid IVF- vanligt?
  • Jis

Det går bra Ninina, ingen mer blödning. Är dock sjukt osäker på hur detta kommer sluta. Förväntar mig mens på tisdag å kommer jag över den dagen utan att blöda kommer jag att vara sååå mkt lugnare.

Hur går det för dig? blöder du mkt?

• ninina
    Jis skrev 2010-10-28 17:51:03 följande:
    Det går bra Ninina, ingen mer blödning. Är dock sjukt osäker på hur detta kommer sluta. Förväntar mig mens på tisdag å kommer jag över den dagen utan att blöda kommer jag att vara sååå mkt lugnare.

Hur går det för dig? blöder du mkt?
    alla har sån koll :( jag vet inte ens när jag ska ha mens.... har lite oregelbunden sådan så det är så svårt att säga... men det har ju iaf gått 3 veckor sen jag hade det sist.

hur det går för mig... ja jag blöder från och till, inget riktigt rött blod mer åt rosa håller eller hur jag ska säga... kommer inte mycket i binda, liiiite bara men sen kan de komma mer när man har kissat osv.... inte varje gång heller. inte förrän mitt på dagen idag började det igen... märkligt!! ska testa imorgon och se vad testet visar.
  • Jis

åhhh, lycka till med testet! håller tummar å tår.

• ninina
    Jis skrev 2010-10-28 18:11:03 följande:
    åhhh, lycka till med testet! håller tummar å tår.
    tackar! fast det är inte min riktiga testdag ;) den är på måndag först
  • ninina

testet ett svargt svagt plus vilket tyder på att det går åt fel håll! :( blöder mer nu och det verkar vara mensen, så tydligen var något fel och inte ville "bo" hos mig... :( tråkigt men sant.

• Jis

>Oj, men hur kan ett svagt plus vara negativt? Trodde att det betydde att det var nått bra?

Håller iaf tummarna att det ska gå vägen för dig. BTw vilken RD är du på?

• ninina
    Jis skrev 2010-10-29 08:52:19 följande:

>Oj, men hur kan ett svagt plus vara negativt? Trodde att det betydde att det var nått bra?

Håller iaf tummarna att det ska gå vägen för dig. BTw vilken RD är du på?

ja jag vet men vet fler som haft precis som jag och det betyder att plus som blir svagare med tiden är negativt, de ska bli starkare för hcg?? hormonet höjs med tiden du är gravid och blir då starkare på testen. troligtvis färste ägget men sen hände något på vägen.

jag är på dag 16.
  • Alloshi

Hej

Jag är under min första ivf behandling och jag är inne på min tolfte dag sedan återföreningen. Min mens är beräknad 8/5. För några timmar sedan fick jag rosa blödning/flytning, sedan blev det mer rött och jag börja få ont i magen. Är det vanligt? :(

• Cyanea

Det är svårt att säga vad det beror på, tyvärr. Det kan dessvärre vara tecken på att det inte gått vägen. Med det sagt är jag en av dem som haft en sådan blödning och ändå varit gravid. Jag vaknade på morgonen och fick ganska rejält med blod i bindan, så jag var säker på att det var kört. På eftermiddagen tog jag ett test för att släppa det och fick ett mer än solklart plus. Resultatet blev 12 veckor gammal nu i veckan och snarkar gott bredvid mig i soffan :) 

Tyvärr är det nog bara att vänta och se :( Jag vet hur jobbigt det är, men det finns ju inget annat att göra. Jag önskar dig stort lycka till, hoppas fröet i magen mår toppen och att du plussar snart. 

• arjetaaa

hej san jag har gort ivf behandling och jag är dag 10 men i tvo dagar i rad kommer det blod ochjag är mycke stresat jagskole bara froga om den er vanligt tack

• Maddam123

Hej arjetaaa!

Jag är också på rd 10 och har sen i söndags blödit i små små mängder. Jag har inte ont i magen eller nåt. Ringde min klinik igår och frågade eftersom jag var orolig och dom sa att det inte är ovanligt och att jag inte ska oroa mig. De sa även att jag ska ta testet då det är dags o att det är då man vet. Det känns som att vi är lite i samma sits. Stressa dig inte, det hjälper inte dig. När har du din testdag?

Kram

Svar på tråden Blödning vid IVF- vanligt?