• Freja89

Kan jag lämna henne fast att hon inte tar flaska helt?! =/

Nu är det så att jag har satt mig i en j*vla sits...! Nej men för ca 2,5 månader sedan så började jag 'försöka' ge min dotter ersättning då jag inte kunde gå utanför dörren utan henne då hon vill amma allt ifrån 1 till 5 gånger i timmen och det är sällan det går mer än 2 timmar innan hon vill ha mat igen, då tog hon heller inte napp och andvände bröstet för att snutta också. Men det gick bättre och bättre med ersättningen och hon tog flaskan ibland, oftast på kvällarna. Så då tänkte jag att men vad roligt då tar hon säkert flaskan utan problem om 1,5 månad... Så vad gjorde jag, jo bokade en tripp till ullared och planerar att bli borta ett helt dygn...! Men nu är det 1 vecka kvar innan det var tänkt att jag skulle åka. Och hon tar fortfarande inte flaskan helt...! Hon kan äta allt ifrån ingen gång till 4-5 gånger (alltså flaskan) Ammar ju annars såklart..! Så hon tar ju den när hon vill annars får hon bröstet... Jag försöker oftast varje gång några minuter, ibland är hon jätte kinkig och blir arg och ibland tar hon den utan problem...! Nu till min fråga, ska jag våga lämna henne? Tror ni isåfall att hon kommer att ta flaskan tillslut?? Eller ska jag vara hemma med min prinsessa??! Jag vill ju inte att hon ska vara ledsen och gråta sig till sömns för att hon är hungrig =( Usch..

• Svar på tråden Kan jag lämna henne fast att hon inte tar flaska helt?! =/
  • Venna

Har lite samma bekymmer. Har fått biljetter till en msuikal till helgen och tanken var att jag och sambon skulle åka medan sonen (5 mån) skulle vara hos mina föräldrar. Jag har också ammat honom fritt och ofta, och nu tvärvägrar han flaska.

Han har börjat äta lite gröt, men inte tillräckligt för att kunna stå sig en hel dag.

Så det enda alternativet jag ser är att antingen stanna hemma eller ta med honom.

Går det inte för dig att ta med dottern till Ullared då?
    Jag vet att det kanske inte är det roligaste stället att ha med sig bebisar på, med tanke på allt folk och med tanke på RS-virus osv.

Finns det ingen möjlighet annars att den som ska ha hand om henne när du är borta också följer med? Som kan ha henne medans du shoppar och du kan gå ut och amma henne när hon behöver? Fast då gäller det kanske att ni bor kvar i stuga...

Hoppas det löser sig för dig!

• september0809

vad har du för flaska till henne då???
    kan hända att hon inte gillar nappen eller så rinner det till för fort.
    sen vad har du för ersättning?

• Freja89

Det löste sig ändå, jag och min sambo tog med henne dit det gick jätte bra. Men det är ca 6 timmars bilfärd så hon tyckte det var jobbigt påvägen hem. Sen var det ett rent h*lvete att köra runt barnvagnen där inne då folk skiter i att det ligger en bebis där och bara mosar rakt in i henne fast att dom ser att det är en BARNVAGN! Usch vi var där inne i 3 timmar sen hade jag fått nog av alla elaka människor!!! Men tösen tyckte att det var myyyyycket spännande med så mycket golk att titta på =) Och hon var så duktigt, på vägen dit sov hon hela vägen då vi åkte på natten och på vägen hem fick vi stanna två gånger ena gången och ge henne mat, andra och sätta på våran biljulgran som var super spännande att titta på =) Men det blir nog stuga nästa gång det blev lite stressigt.

Har provat dirvese olika flaskor och nappar. Men hon tycker bäst om dom såkallade kolikflaskorna =) Men som sagt så funkar det bara ibland =/

Svar på tråden Kan jag lämna henne fast att hon inte tar flaska helt?! =/