• Linnic

urinläckage..är jag ensam?

Det har gått 3 månader sen förlossningen och jag kniper för fullt. Det är bara det att jag tycker jag läcker lite fortfarande. Jag läcker inga mängder men jag känner ändå att det kommer lite urin vid nysningar, om jag skulle snubbla till eller annat. 

Jag tycker detta är så jobbigt, kommer jag någonsin bli som vanligt? Vad har ni för erfarenheter kring detta??

Snälla jag ber om lite stöttning och ärlighet.

• Svar på tråden urinläckage..är jag ensam?
  • Memmin

Du är inte ensam. Jag födde för 6,5 vecka sen, har problem när jag sätter mig, reser mig, går, nyser, skrattar, typ allt möjligt. Pratade med en sjukgymnast innan jag lämnade BB, och fick order på knipövningar, men även recept på inkontinensskydd som jag använder. Kul, not!
    Skall tillbaks om ca tre veckor, och får väl se vad hon säger då. Har aldrig hört talas om att det kunde bli såhär, och jag undrar om det kan gå bort? Det verkar inte som att det är så många som fått detta problem efter förlossningen.

Jobbigt är det iaf.

• Linnic

visst är det tråkigt. nej det pratas inte så mycket om det så man känner ju sig ensam. det känns rätt ofräscht och jag vet inte om jag vågar sätta igång med träningen.

• Erase

Jag har sedan jag fick mitt första barn för 20 år sedan tyvärr också dessa problem... Kan knappt göra något utan att "tänka mig för". Läcker vid hosta, nysning, hopp, lyft, "snubbling", skratt samt även om jag blir riktigt kissnödig. För mig begränsar det vardagen rejält, att alltid behöva vara nära en toalett, alltid ha med bindor & extra trosor...

Usch, hoppas ni blir av med era problem å slipper ha det som mig i alla dessa år !

• isisisis

Jag har gjort en väldigt enkel inkontinensoperation.
    Jag gick också i 15 år med läckage och hade svårt att ha sex ibland och att gympa eller springa.
    Borde ha gjort det tidigare,oerationen var 2 pyttesmå stickhål i bikinilinjen där de invändigt "hängde upp" urinröret.
    Har tom haft en tvilingförlossning efter det.
    Funkar skitbra fortfarande.
    Mitt råd,vänta inte för länge .Det finns hjälp.Kostar inget.

• vittra

Vill bara säga att min BM sa till mig häromveckan att man ibland gör knipen fel, att man använder fel muskler och då gör det ingen nytta. Har du varit på efterkontrollen och låtit dem kolla så att du gör knipen rätt?

Svar på tråden urinläckage..är jag ensam?