• Tola

Hur mycket kostar ett par bebisbyxor på ERIKSHJÄLPEN där du bor?

Kom nyss hem ifrån Erikshjälpen. Och jag måste säga att jag är så missnöjd med våran Erikshjäpen second hand. 
    Det är sjukt höga priser på mycket. Det värsta exemplet är ett par bebis byxor jag kollade på idag.
    Det var ett par bruna veulor bebisbyxor i strl 62. Märket är en stjärna. Byxorna kostade 49 kr!(!!!)
    Jag trodde först dom var felmärkta men ett par cerisrosa velourbyxor i samma strl hade samma pris.
    Kan tänka mig att dom kostar 79 kr ny(ungefär iallafall, och kanske 49 på rea..eller nått)
    Jag har själv köpt ett par liknande för 10 kr på bytardag (3 par tillomed)

Det är vissa andra saker man tillomed kan köpa billigare nytt.

Iallafall, vad kostar ett par bebisbyxor på erikshjälpen där ni bor?

(4 mil härifrån finns en annan erikshjälp, där är jag ganska ofta. Där är det mkt mkt billigare) 

• Svar på tråden Hur mycket kostar ett par bebisbyxor på ERIKSHJÄLPEN där du bor?
  • bizzziie

en stjärna? Nova star?

• Tola

ne, utan lindex,kappahl eller hm. 

• Tola

Alltså som nu kollade jag lindex hemsida. På deras nuvarande velourbyxor har dom en nöt som märke. Förut hade dom en uggla. Ett sånt märke alltså:) Det är inte själv märket som är en stjärna. va rörigt det blev:)

• isisisis

Var preciis där.Tyckte för ett par år sedan att det var riktigt billigt där.
    Nu var det VERKLIGEN inte billigt.
    En body den enda som inte var ordentligt urtvättad eller riktigt ful kostade 20 kr.
    Men den var ändå välanvänd.
    Ett set plysch med en stor blek fläck på kostade 55 kr.
    Välanvända SMÅ haklappar kostade 10 inte mycket kanske....men man kan hitta nya från Pippi på babyproffsen för 35.
    Nä,dit går jag aldrig mer.
    Det blir bakluckeloppis framöver!

• Tola

Här kostar alla bodys. Nötta och fula, ngn fin 23 kr.

• dandelion87

Vet att det är en gammal tråd men skriver ändå ifall någon intresserad läser..

Där jag bor så kostar bebisbyxor ca 15-20 kr, skulle jag tro. (Har inte prissatt barnkläder på ett tag nu). Jag jobbar själv på klädavdelningen och kvinnan som har mest hand om barnkläder är rätt noga med att det är rena och fina kläder som hängs ut.
    Priser och kvalitet kan ju såklart skilja lite (eller mycket) beroende på vem som sorterar kläderna och vem som prissätter. Men här försöker vi i alla fall se till att det är fina kläder och bra pris.

• Nattugghla

Vilket är billigast? Handla enstaka dyrare varor på den närmsta Erikshjälpen eller lägga respengar på en fyra mil lång enkel resa till nästa som är billigare?

Beror på vad man köper förstås..

• Cherry Cupcake

När jag bodde i växjö kostade en body 20 kr, fanns både fina och slitna. vet ej byxor för det kollade jag inte men skulle tippa 15-20 kr.
    Jag tycker det är lagom pris med en 20-lapp.
    49 låter ju som ett överpris!

Svar på tråden Hur mycket kostar ett par bebisbyxor på ERIKSHJÄLPEN där du bor?