Thereseprivat skrev 2010-10-29 23:35:47 följande:
Tack för alla svar.
Fick tyvärr inte tjänsten så nu behöver jag inte tänka mer på det utan kan i lugn och ro planera och njuta av föräldraledigheten som jag nu kommer ta.
Sedan kanske jag går tillbaka till arbetet tidigare och delar på det med mannen - vem vet.
Tråkigt att du inte fick tjänsten.
Jag har börjat fundera i dina banor också. Jobbar på visstidsanställning på ett jobb som jag tycker är jätteroligt. Min kollega är också gravid, vi jobbar med liknande saker. Hennes tjänst ska tillsättas med vikarie (inte min). Risken är att någon kompetent vikarie kommer in på hennes tjänst, och när vi båda är redo att börja jobba igen efter ca ett år vid "normal" mammaledighet, kommer vikarien vara självskriven på "min" (otillsatta) tjänst. Om jag blev hennes vikarie skulle jag få första tjing på den tjänst jag har idag när hon kommer tillbaka.
Det som hindrar mig är att jag vet hur svårt det är att lämna sin nyfödda som nyförlöst mamma. Hormonerna river i kroppen och det känns bara FEL FEL FEL. Samtidigt är det otroligt viktigt att ha ett jobb (och detta kan äntligen leda till en fast anställning, med något jag verkligen tycker är roligt att jobba med. Med något jag också har en väldigt lång utbildning för.)
Samtidigt känner jag mig otroligt bortskämt, som i denna situation kan välja bort chansen att få en fast anställning för att gå hemma med bebis. I hur många andra länder kan man göra ett sånt val? Det är inte något lätt val...