Positivt graviditetstest av cysta!
Jag har sen några veckor tillbaka mått illa, haft ont nere i magen, ont i brösten och trött. Ja, alla tecken på graviditet och till och med 2 positiva gravtest och det var inga "spökstreck" utan 2 synliga. I måndags kontaktade jag gynmottagningen och fick en tid för ultraljud. Läkaren konstaterade att jag hade en cysta eller rättare sagt en äggblåsa på ena äggstocken. Den är så full i hormoner och kan ge utslag på gravtest och ge samma symtom som en graviditet...konstigt!! Och jag som har trott i ett par dagar att jag är gravid, men har istället en cysta som jag verkligen hoppas att den försvinner annars blir det operation.
Nån som har varit med om samma konstiga händelse?
Hur gamla är dom andra barnen? Mina är 13 och 10 år och är sååå sugen på en liten, men tycker ändå barnen är så stora nu, men känns som hela min kropp längtar efter en till. Min man är lite tveksam att börja om nu när barnen är stora, men själva är vi ganska så unga så visst det är ju inte så att åldern är emot oss. Men vi får se....
Exakt samma sak har hänt mig nu. Skönt att jag inte är helt ensam om det, fast det såklart inte är roligt att råka ut för det...
Har känt mig supergravid i flera veckor, fått negativt svar på testen fram till förra veckan då jag fick positivt två dagar o negativt resten av dagarna. Har inte fattat nånting!