• April 99

någon förskollärare som kan ge mig en uppskattning på hur många lyft vi gör under en arbetsdag?

nu ska havandeskapsansökan iväg! har bara en punkt kvar att fylla i...
    arbetar med 14 st 1-2åringar heltid, men har fått 50% sjukskrivning sen en dryg månad tillbaka, så min uppfattning för en heltidstjänst och antal lyft går inte ihop sig.
    skriv oavsett vad du jobbar med för åldrar (fast skriv då vilka åldrar) Någon som har en uppfattning så jag har något att basera det på. Något måste jag ju skriva!

hjälp snarast!!!

• Svar på tråden någon förskollärare som kan ge mig en uppskattning på hur många lyft vi gör under en arbetsdag?
  • MariaV84

Hej!
    Det är ju svårt för någon att säga och det varierar säkert från dag till dag. Det beror på hur ni jobbar mm. Jag jobbade med 13 1åringar på en nystartad förskola, så alla var nyinskolade, så de blev mycket bärande för att trösta, sen sov de i vagnar så vi fick bära upp och ner dem därifrån, däremot satt vi och åt vid låga bord så inga lyft där.
    Jag tror inte jag fyllde i antal lyft utan skrev att det varierade men beskrev sedan i arbetsbeskrivningen hur mycket det var.
    Lycka till!

• April 99

hmm...kan man skriva att det varierar?
     vi har 14 st 1-2 åringar varav alla utom 3 är nyiskolade/skolans in nu(11 nya alltså). vi sitter vid höga matbord/rita/måla/pussla. är sällan mer än 2 personal åt gången, så det är mycket bära och lyfta. Har ju skrivit när jag lyfter, men det framgår ju inte hur många i arbetsbeskrivningen.
     någon mer med kloka råd!

Svar på tråden någon förskollärare som kan ge mig en uppskattning på hur många lyft vi gör under en arbetsdag?