• RMM

Bytte ni till Baby Semp 2 exakt på 4 månaders dagen?

Min tjej är 3,5 månader och mkt aktiv (sprattlar som bara den i babysitter). Har gått upp lite för lite på senaste. Vi försöker ge henne mat oftare. Tänker att hon kanske behöver lite mer näring i sin mat. När bytte ni till Baby Semp 2?

• Svar på tråden Bytte ni till Baby Semp 2 exakt på 4 månaders dagen?
  • UnderYtan

Vi började fasa ut ettan ca 1,5 vecka innan 4-månadersdagen. Man ska ju helst byta genom att sakta blanda ut mer och mer med tvåan så om jag vore du hade jag börjat nu.

Det var så skönt för henne och för oss för helt plötsligt äter hon 4-5 mål per dag mot förut 7-8! Så nog blir hon mättare. tvåan innehåller risstärkelse och därför bör man blanda några gånger i början.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Lovisa09

jag bytte några dagar innan 4 månaders dagen, hade köpt hem och 1.an tog slut så jag började med 2:an, men jag missade det där med att fasa ut ettan, hade faktiskt inte en tanke på det men det har gått bra.
    Vet inte om jag upplever att den mättar mer, snarare äter hon mer nu men däremot så innehåller 2:an mer järn eftersom deras järndepå som funnits sedan födslen börjar ta slut kring 4 månader och de behöver påfyllning.

• Kraxa

Vet inte hur det är med Baby Semp men på Nan står det att det går bra att ge NAN2 redan från födseln om man inte ammar samtidigt.

• RMM

Ok. Gav ni samma volym med mat? Idag äter hon 180ml vatten + 6 skopor tror det blir ca 200ml färdig blandning.

• Skogsflickan

Jag bytte från Nan HA 1 till babay semp 2 på en gång utan problem. Sonen var 3,5 månader

• Kraxa
    RMM skrev 2010-10-28 00:26:40 följande:
    Ok. Gav ni samma volym med mat? Idag äter hon 180ml vatten + 6 skopor tror det blir ca 200ml färdig blandning.
    Ja, han åt alltid tills han va mätt. Gjorde alltid såpass mycket att det blev en liten slatt över i flasken så han verkligen va proppmätt.
  • zika

Nu är det ju några år sedan som mina barn åt ersättning men vet att vi bytte tidigare. Vår bvctant sa att man inte ska titta på åldern utan se när barnen inte längre blir mätta på 1an.
    likadant med matburkarna senare....

• MrsEnglund

Vi testade runt 4 månader, och fasade in det. Men inte vart han mer mätt för det? Bara mera pruttig. Vi bytte tillbaka och kör fortfarande med 1:an. Han är 7 månader, men eftersom han äter ett mål mat och ett mål gröt om dagen tror jag han får i sid det han ska ändå. Känns inte som någon vits att hålla på o byta när han snart kommer sluta med mjölkersättning snart ändå.

• syntharen

Jag tycker min son kräks mer av babysemp 2 (och mättare tycker jag inte han blir heller), jag tänker byta tillbaka till 1:an helt och hållet när tvåan är slut. Man måste väl inte använda tvåan, utan ettan går väl att använda fast han är över 4 månader.

• Catox9

Vi har börjat fasa ut genom att blanda i tvåan, började med det för ca 2-3 veckor sen. Nu är hon snart 4 mån och hon äter ca 240 ml/gång, vi har i mindre och mindre av ettan.
    Vi märker att hon blir mättare längre men hon börjar kräva mer och mer, vissa gånger äter hon 270 ml, det är nog en tillväxtperiod eller så. Men hon har inte problem med magen eller nåt och det är jag glad för, vi hade en sån sväng i början och det var inte kul.

Svar på tråden Bytte ni till Baby Semp 2 exakt på 4 månaders dagen?