sun69shine skrev 2010-10-27 18:39:55 följande:
jo men visst... klart jag tänker på min son annars hade jag väl inte ens blivit orolig? tänker dock inte hoppa upp på den här hästen igen då det ej är värt det! men svårt att veta innan olyckan är framme! jag är diplomerad ridinstruktör och jobbar med hästar! trist att så hårda ord ska dömma utan alla fakta!
Jag har också hållit på med hästar (om än inte i din utsträckning) så alltså vet både du och jag att det
inte är svårt att veta "innan olyckan är framme". Eftersom den är det med viss regelbundenhet! Missförstå mig rätt, jag älskar hästar och ridning
men riskfritt är det verkligen inte. Hur duktig man än är! Praktiskt taget alla som "håller på med hästar" får med jämna mellanrum uthärda hjärnskakningar, klämskador, trampskador, svåra blåmärken, tillknycklade leder, fallskador ... ska jag fortsätta?
Det är följaktligen ingen vidare sport att ägna sig åt när man är ensam ansvarig för ett litet barn (om än tillfälligt); det är inte heller särskilt klyftigt att rida innan bäckenet är helt läkt (om man inte rider damsadel ...). Jag måste alltså säga att kritikerna har rätt, du tog en onödig risk när du borde ha vetat bättre, och det är självklart att du borde låta en läkare titta på dig.