• oxytocin

Lyfte för tungt efter snitt - blöder

Jag snittades för 15 dagar sen. Blödde lite på BB, har knappt haft nåt avslag. Klarat mig på trosskydd, bara några droppar. Men så lyfte jag en vedkorg igår och efter det har jag blött 3 stora bindor och hade svårt att sova i natt p g a ont inne i magen nånstans. Nån som varit med om liknande? Försökt ringa BB hemvård hela dagen utan att få tag i någon att rådfråga.

• Svar på tråden Lyfte för tungt efter snitt - blöder
  • Anki85

tycker du definitivt ska ringa så du får kollat upp vad det är för något. '

men de flesta avtar inte avslaget med en gång efter snitt utan man blöder ett par veckor.
    jag har snittats 3 gånger. och har haft mycket mindre blödning efter ett par dagar och sedan har det nästan avtagit helt för att sedan helt plötsligt störtblöda igen.

men det förklarade min bm med att genom att man inte föder vaginalt så har inte blodet samma genomströmning . när man snittas görs samtiigt en liten kanal där blodet ska rinna och eftersom denna är tunnare än normalt så kan den "plugga igen" och när "pluggen" släpper så forsar blodet fram igen

men jag tycker definivt du ska försöka få tag i dem alternativt ringa förlossningen och förklara så får du se vad de säger.

Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
Svar på tråden Lyfte för tungt efter snitt - blöder