min första räknar jag tog 6-7 timmar, fick värkar med 2 min mellan direkt.
kom in på förlossningen efter 4 av de timmarna, fick försöka stoppa och lugna ner
förloppet då de inte hade plats för mig egentligen....
allt lugnade sig, drog igång igen när jag fick sätta mig upp- sen 40 min tills min fflicka var född :)
min andra startade även den med värkan med 2 min mellan, dock fick ajg stormvärkar efter bara 30-40 min...
ringde på ambulans som kom efter en liten stund, de lyckades hålla sonen inne manuellt och genom att få mig att föröak skrika bort värkarna istället.
sonen föddes på ambulansbåren undertiden som de försökte köra in mig till förlossningrummet...
dvs springandes i korridoren i hallen.....
en spänannde dag, han kom ut, trots alla åtgärder knappt 2 timmar efter den första värken..
har blivit förbredd på att om vi ska ha fler barn så ska vi ha förbrett så barnet föds hemma, förhoppningsvis med amublansperonal och helt enkelt åka in i efterhand ;)
därav känner ajg att mina förlossningar har jag räknat från första värk!
eftersom de startat så starkt direkt.
hade varit annorlunda om vattnet gått eller de startat med 20 min mellan och sedan minskat tex.
är ju itne helt rätt att räkna från man kommit in till sjukhuset tex, i såfall hade ajg ingen förlossning med sonen :P