• Ziitoo

Ont runt snittet

Jag snittades för 5 veckor sen och är så öm runt själva snittet, dock mest ovanför(mellan naveln och själva snittet). Trycker jag så ömmar det men ömmar ändå om jag rör mig eller om sambon råkar komma åt. Hur länge ska det göra ont? Är rädd att något är fel. Ska till min BM på tisdag och tänkte fråga henne då. Snittades med första dottern å men minns inte att det kändes såhär då.

♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • Svar på tråden Ont runt snittet
  • karolina106

Vet inte hur länge det ska kännas. Men jag har oxå ont vid tryck/beröring och det är 7 veckor sen mitt snitt.

• Ziitoo
    karolina106 skrev 2010-10-27 19:07:41 följande:
    Vet inte hur länge det ska kännas. Men jag har oxå ont vid tryck/beröring och det är 7 veckor sen mitt snitt.
    Okej. Känns det som ett enda stort blåmärke typ? För så känns det här. Är lite smått nojjig.
  • t0va

var samma här, förra veckan kunde jag börja med vanliga byxor, var9  veckor efter snittet., köndes som ett stort blåmärke. 

• Ziitoo
    t0va skrev 2010-10-27 19:11:53 följande:
    var samma här, förra veckan kunde jag börja med vanliga byxor, var9  veckor efter snittet., köndes som ett stort blåmärke. 
    Okej. PUH då är jag inte ensam i alla fall! Har använt vanliga byxor ett tag och börjar fundera på om man kanske klämt ihop snittet lite och på så vis gjort så att det gör ont. Samtidigt har det varit mycket och jag har inte direkt varit försiktig heller som man ska... =/
  • t0va
    Ziitoo skrev 2010-10-27 19:14:40 följande:
    Okej. PUH då är jag inte ensam i alla fall! Har använt vanliga byxor ett tag och börjar fundera på om man kanske klämt ihop snittet lite och på så vis gjort så att det gör ont. Samtidigt har det varit mycket och jag har inte direkt varit försiktig heller som man ska... =/
    Samma här jag fick visserligen en stor blödning i buken efter KS och operades igen efter 1 vecka men det vertikala snittet man gjorde då läke ihop fort, är bikinisnittet som bråkar fortfarande. Min man blev sjuk vid förlossningen så jag fick ta bebisen själv så jag har också gjort lite mer än vad de sagt emellanåt, men det tror jag inte har påverkat så jättemycket. 

Jag ska träffa läkaren nästa vecka får se vad de säger.  
  • Patii

En till som snittats (5/10). Har också ont från naveln ner till snittet, min läkare förklarade att det är nervtrådar som ska hitta tillbaka till varanndra så det kan kännas ömt ett tag. Det är en stor operation och snittas de skär ju igenom muskler och nerver.
    Gör jätte ont ibland specieelt när man ligger med sonen på min mage och han sprattlar med fötterna AJ AJ.

Skrattande

• Ziitoo
    Patii skrev 2010-11-07 12:05:56 följande:
    En till som snittats (5/10). Har också ont från naveln ner till snittet, min läkare förklarade att det är nervtrådar som ska hitta tillbaka till varanndra så det kan kännas ömt ett tag. Det är en stor operation och snittas de skär ju igenom muskler och nerver.
    Gör jätte ont ibland specieelt när man ligger med sonen på min mage och han sprattlar med fötterna AJ AJ.

Skrattande
    PUH ja då är jag inte ensam i alla fall =) Har ju inte fått förklarart för mig heller varför det kan göra ont sådär rakt av. Men man vet ju till viss del självklart men samtidigt blir man ju orolig också.

Grattisl till sonen?(antar att det är en grabb för du skriver han). Hoppas allt gick bra och att ni mår bra? Första eller andra barnet?
  • Cinnamoon

Jag hade jätteont de första veckorna och var öm de första 2-3 månaderna, fick ont i buken när jag gick på promenad, kunde inte lyfta tungt osv. Nu 10 månader efter känner jag av det när jag tränar magmusklerna (gör inte direkt ont men känner ett obehag, som om snittet skulle kunna gå upp) kan även känna av det om jag gör andra ansträngande saker, långpromenader eller efter att jag har städat.

• Patii
    Ziitoo skrev 2010-11-07 12:53:46 följande:
    PUH ja då är jag inte ensam i alla fall =) Har ju inte fått förklarart för mig heller varför det kan göra ont sådär rakt av. Men man vet ju till viss del självklart men samtidigt blir man ju orolig också.

Grattisl till sonen?(antar att det är en grabb för du skriver han). Hoppas allt gick bra och att ni mår bra? Första eller andra barnet?
    Jo, jag vart också orolig så jag fråga på efterbesöket.

Tack. Ja en pojke, heter Ossian. Första barnet.
    Allt gick bra och vi mår bra.

Grattis själv Glad. Var det båda snitten planerade? Du skriver att du inte minns att det skulle gjort så ont med första barnet. Har läst på lite sidor om kvinnor som haft både planerade o akutakejsarsnitt att det känns mer efter ett akut, kanske psykiskt vad vet jag hehe.
Svar på tråden Ont runt snittet