Pissa på offentlig plats?
Jag blir alltid lika arg när jag tänker på att man egentligen inte får pissa på offentlig plats. Vad tycker ni?
Jag blir alltid lika arg när jag tänker på att man egentligen inte får pissa på offentlig plats. Vad tycker ni?
Måste man så måste man
Ja.. måste man så måste man. Men man kan ju gå undan så mycket det bara går.
Välj en port du inte tycker om - kanske utanför SD
Man borde få piss var man vill under dessa förutsättningar:
1. Inte inne på någons privata tomt om man inte vet att det är OK för ägaren.
2. Man skyler sig åtminstone hjälpligt så att förbipasserande inte behöver se. Att vända ryggen mot landsvägen duger gott om man måste stanna vid vägkanten.
3. Man ser till att kissa på jord och växter så att vätskan sugs upp och inte ligger kvar och börjar stinka.
Ingen som röstar på det första?
När det gäller barn så tycker jag att nöden har ingen lag, men man går undan så gått det går.
För vuxna i stan, besök offentliga toaletter
För vuxna i utkanten av stan, besök offentliga toaletter eller skog
För vuxna på landsväg, landsorter, offentliga toaletter och skog i bebyggt område annars sunt förnuft och undvik privat mark.
jag tycker man ska få kissa ute om man måste, men att man då går undan såklart.., men man kanske inte behöver sätta sej bakom en pelare på sergels torg.. eller i varenda hiss här i sthlm
men, måste man så måste man... o inte alltid man har 5kr till offentliga tolatterna, o sen sitter jag oftast hellre ute för dom är ändå så jävla äckliga!
Är man ute efter landsväg, hitta skog och gå in i.
Är du på stan, får du leta upp en toalett. Man kissar inte ute på stan.
Skog, dass, toaletter är alltid ok
privat mark utan ett ok från ägaren, mitt på asfalten/torget i stan, inomhus (ej badrum) = inte ok
Trycker det på när man är på stan så får man försöka hitta närmsta buskage och skyla sig från omgivningen om man inte hinner på någon toa. Ibland så tycker jag att nöden inte bör ha en lag faktiskt.
bäst av allt vore väl fler offentliga toaletter.