4-åring som testar gränser, jag håller på att bli galen!!
Jag har en 4-årig pojke hemma, världens sötasteår.. Han har aldrig direkt haft någon trotsålder, eller han har ADHD och brukade få hemska vredesutbrott, men nu mår han mycket mycket bättre och nu har något annat börjat. Han har slutat lyssna på vad vi säger till honom, eller snarare han gör exakt vad han inte får göra och sen skrattar han. Han välter alla leksaker på golvet och städar inte undan utan bara skrattar och går och leker med något annat trots att vi ber honom plocka upp, han äter saker innan maten trots att vi säger nej (han går själv till kylskåpet och plockar ur saker), igår hittade han godis som vi sa att han skulle spara tills i helgen för han VET att vi inte äter godis mitt i veckan, och han bara tittade oss rakt i ögonen, flinade, åt upp godiset och skrattade. Vad gör man?? Att skrika på honom och skälla ut honom hjälper ju tydligen inte, han måste få något slags konsekvenser, men vad? Vi har kört med belöningssystem ett bra tag nu där han får kulor när han gör något bra, ska vi börja ta bort kulor nu...?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 10:12
Kan ju tillägga att han inte ALLTID är så här..