• Sandylicious

Behovsanställd och bli gravid?

Till våren har vi planerat att starta verkstaden.
    Kruxet är att jag i dagsläget är behovsanställd som väktare och vet inte om jag kommer hinna få någon fast tjänst tills dess.
    Är det dumt att skaffa barn innan jag fått en fast tjänst?

• Svar på tråden Behovsanställd och bli gravid?
  • Iväntanpålivet

Det avgör du själv. Räkna lite på er ekonomi och gå inte efter vad andra säger.
    Jag har haft många funderingar kring detta också, men tänk på alla som går arbetslösa med småbarn. Det löser sig alltid, så länge det åtminstone finns en fast inkomstkälla i familjen.
    Vi bestämde oss för att starta verkstan här under hösten och då var jag arbetslös. Dock lyckades jag haffa ett jobb strax innan och har nu provanställning fram till december. Kommer vara gravid i v 13 då :)

• Lavish

Jag går på timmar och är i v  17 nu. Är inte speciellt oroad, fp baseras ju på årsinkomsten och min kalkyl är att vi har goda marginaler. Jag tror inte heller att det skulle bli svårt för mig att få komma tillbaka till jobbet efter ledigheten, funderar dock på att börja plugga igen.

• Sandylicious

Knivigt det där. tänkte starta när min provanställning gått ut i alla fall. Och det blir i mars. sen är det ju lite som ni säger att man får ta det för vad det är :)

Svar på tråden Behovsanställd och bli gravid?