• TheMother

Two-way och Hi-way/Gracos logico S i Saab 9-5 samtidigt?

Hej!

Hoppas på snabbt svar.

Har en Hi-way nu till sonen på 2 år, men har fått nys om väldigt bra erbjudande på Two-way ikväll. Det jag undrar är om det går att ha en Hi-way och en Two-way monterade bakom varandra i en saab 9-5. Two-way:en i framsätet då. Har nämligen ingen möjlighet att åka in själv så jag kan testa stolarna.

Sen undrar jag om det går att ha en Two-way i bakstätet med Acta Gracos logico S (med bas) i framsätet samtidigt. Maken och jag är båda långa men inte lika långa så att placera någon av stolarna i mittsätet eller bakom föraren går inte. .

Mamma till Anton 080920
  • Svar på tråden Two-way och Hi-way/Gracos logico S i Saab 9-5 samtidigt?
  • cicci85

Har svårt att tro att det skulle vara något problem! Hade en twoway i fram och en secura bakom i en seat ibiza utan problem och 9-5:an är ju något större innantwowayen hade vi securan fram och logico i bak.

• TheMother

Jepp, får hoppas nu att det går bra. Far min var in och köpte med en åt oss iaf. Kunde inte motsta; 1600 mot normala 2700kr :)

Tänkte att i värsta fall borde det inte vara så svårt att sälja den vidare för åtminstone inköpspriset.

Mamma till Anton 080920
  • cicci85

Det går säkert bra! I min bil fick barnen mest benplats om twowayen var monterad i baksätet.

• TheMother

Okej, på så vis :)

Funderar på om jag gör dumt som byter till en two-way redan nu. Men samtidigt, som det är nu med utrymme i passagerarsätet fram för mig så kommer jag inte klara att sitta där om ett par månader (och babyn är beräknad till april), och bak klarar jag inte av att sitta då jag blir åksjuk. Så jag har nog inget val. Hoppas nu bara att det är som jag tror, dvs att det blir bättre med utrymme i framsätet så här.

Mamma till Anton 080920
  • Gurkburken

Vi körde Saab 9-5 när vi bara hade två barn. Yngsta åkte i en Britax Freeway (är väl föregångaren till Hi-way har jag för mig) på passagerarplatsen fram och  äldsta åkte i en Britax Twoway på höger sida i baksätet och det fungerade utmärkt.
    De satt så tills vi vände äldsta barnet då hon var 5 år (115 cm lång) och yngsta var 3 år.

• TheMother
    Gurkburken skrev 2010-11-01 12:23:23 följande:
    Vi körde Saab 9-5 när vi bara hade två barn. Yngsta åkte i en Britax Freeway (är väl föregångaren till Hi-way har jag för mig) på passagerarplatsen fram och  äldsta åkte i en Britax Twoway på höger sida i baksätet och det fungerade utmärkt.
    De satt så tills vi vände äldsta barnet då hon var 5 år (115 cm lång) och yngsta var 3 år.
    Det låter ju lovande.
    Har installerat two way-stolen nu och jag får då mer plats i framsätet iaf, fast sonen får ganska precis plats med benen just nu. Borde nog gå att sitta så hela vinter åtminstone för honom, innan stolen måste justeras lite.
    Mamma till Anton 080920
Svar på tråden Two-way och Hi-way/Gracos logico S i Saab 9-5 samtidigt?