• Elouise

Byte av namn?

Vet inte om jag har blivit lite knasig? Men jag har börjat ångra min yngste sons namn. Han heter Elvin och är 8 månader. Tror att jag vill att han heter Titus i stället? Verkar det helt knäppt att byta? Man kanske inte ens får det?

• Svar på tråden Byte av namn?
  • LNE

man får byta namn utan kostnad En gång. sedan kostar det runt 900 om man vill ändra namn.

Kan väl personlig tycka att det är liiiite sent att byta efter 8 månader men gör vad som känns bäst för er 

• Elouise

Tack för svar, Lore.
    Men sambon vägrar, fick jag veta i kväll. Han tycker fortfarande dessutom att Elvin är finare.
    Nyfiken i en strut, men vilket tycker ni är finast? Elvin eller Titus.

• Pippinio

Jag tycker att Elvin ar finast i alla fall!

Efter ett himla liv och en massa gral gick jag med pa att min man skulle fa bestamma namn pa var dotter till nagot som jag bara tyckte var halvfint. Hade typ angest i 6 manader efter hon fotts men nu har jag insett att det ar varldens vackraste namn eftersom det tillhor varldens vackraste unge!

Dessutom... Nu ar jag gravid med 2:an och gissa vem som far lagga in vetot den har gangen! Moi! Skrattande

• Elouise

Pippinio, nu blir jag nyfiken. Vad heter hon? Vad för namn?

• pasht

Känner faktiskt samma. Jag har dop om 2 veckor och är i valet och kvalet om jag ska döpa om min son. Han blir 3 månader nu på söndag.

• Elouise

Pasht, ja det är inte lätt att bestämma namn. 

• LNE
    Pippinio skrev 2010-11-01 02:47:01 följande:
    Hon heter Heidi!
    oww det tyckte jag var fint!!!!!!!
  • Elouise

Heidi är fint. Roligt, för det är inte så vanligt. 
    Jag trodde ju att Elvin var så ovanligt, men så kom jag till vår öppna förskola och alla nyfödda heter Alvin eller Melvin. Just därför började jag ångrade namnet Elvin. Det är ett himla tjat om Alvin, Melvin och Elvin. En gång när vi var där fanns det 4 Alvin, 2 Melvin och så Elvin.
    Men, men nu får han heta som han heter.
    Jag kanske kan döpa en framtida katt till Titus, eller nå´t.

Svar på tråden Byte av namn?